Όπως έχουμε επισημάνει δεκάδες φορές μέσα από το Ιδίοις Όμμασι, όσο μαγείρεμα κι αν "βρωμάει" μία δημοσκόπηση, μπορεί να εκφράσει την πραγματική εικόνα της πολιτικής κατάστασης εφόσον συνυπολογιστούν με ακρίβεια οι λεπτομέρειες της ταυτότητάς της. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με την περίπτωση της σημερινής δημοσκόπησης της MRB για λογαριασμό της ιστοσελίδας του Χατζηνικολάου real.gr. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν εδώ είναι:
- η ταυτότητα της εταιρείας (η MRB και προσωπικά ο διευθύνων σύμβουλός της, Δ.Μαύρος, βρίσκεται σταθερά στο επικοινωνιακό επιτελείο του νεοδημοκρατικού αποκόμματος, συνιστώντας το βασικότερο πυλώνα συνεργασίας με τους γκεμπελίσκους της Συγγρού)
- ο χρόνος διεξαγωγής της (η έρευνα διενεργήθηκε στο διάστημα 8-11 Απριλίου, δηλαδή ακριβώς πάνω στο προπαγανδιστικό πανηγύρι της στημένης "εξόδου στις αγορές" παρέα με Πακιστάν και Παπούα-Νέα Γουινέα: την Τρίτη 8 Απριλίου ανακοινώθηκε η έξοδος, Τετάρτη 9 Απριλίου έγινε η..."θριαμβευτική πώληση" του ομολόγου, Πέμπτη 10 Απριλίου είχαμε τα μεθεόρτια και Παρασκευή 11 Απριλίου τη νέα αποικιοκρατική επίσκεψη Μέρκελ με το χάιδεμα των εγχώριων παραδουλευτρών της αλλά και την άμεση προαναγγελία για ακόμα χειρότερες μέρες).
Μέσα σε αυτό το απίθανο κλίμα σουρεαλιστικής καφρίλας και από μία εταιρεία που πληρώνεται για να βγάλει πρώτη τη ΝΔ, αποδεικνύεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί το προβάδισμα για τις ευρωεκλογές. Επιχειρείται, βεβαίως, μία...πλαστική επέμβαση στη διαφορά, ωστόσο τα περιθώρια στατιστικών σφαλμάτων δείχνουν και το εύρος της πραγματικής διαφοράς (από +2,7% έως +5,1% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ). Με την αναγωγή των αναποφάσιστων και των λευκών-άκυρων επί των έγκυρων αποτελεσμάτων, το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή συγκεντρώνουν διψήφια ποσοστά, ενώ από έναν τουλάχιστον ευρωβουλευτή στέλνουν επίσης (εκτός από το ΚΚΕ) η Ελιά και οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
Στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση ακολουθείται το καινούριο...δημοσκοπικό φρούτο μαγειρέματος που πρωτοείδαμε στην Gpo πριν από μία εβδομάδα: στις ευρωεκλογές που κοντοζυγώνουν γίνεται παραδεκτό το προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ για να μην τους πάρουν με τις πέτρες στις εκλογές της 25ης Μαΐου, στις βουλευτικές εκλογές όμως (που μέχρι να γίνουν...έχουμε μπόλικο χρόνο, οπότε οι δημοκόποι θεωρούν ότι έχουν χρονικά περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερο δούλεμα) αλλάζει η σειρά των πραγμάτων μήπως και ωραιοποιηθεί λίγο η εικόνα των εντολέων. Και πάλι, όμως, ο αλάνθαστος δείκτης της "παράστασης νίκης" δείχνει από μόνος του τα πραγματικά δεδομένα ΚΑΙ για την περίπτωση των βουλευτικών εκλογών.
Σε ό,τι αφορά τη δημοτικότητα των πολιτικών αρχηγών, ο Α.Τσίπρας παρουσιάζει το καλύτερο ισοζύγιο μεταξύ θετικών και αρνητικών απόψεων, ενώ στο προβοκατόρικο ερώτημα περί "καταλληλότητας για πρωθυπουργία" η διαφορά είναι περιορισμένη σε σχέση με τις αντίστοιχες έρευνες συμφερόντων μνημονιακής τσογλαναρίας.
Μπάμπης ο Ανυπέρβλητος
ΠΗΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου