Aeranger (2019)

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ Cinema (HD) [ Ξένη Ταινία Μικρού Μήκους ] [ Αγγλικοί Υπότιτλοι Κάτω Δεξιά ]

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

[ Simple Minds - Don't You Forget About Me, Studio Version, 1985 ]

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ Music [ Μουσική ]

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

[ Βασίλης Λεβέντης (Ένωση Κεντρώων) - Μιλώντας για Πρέσπες και Μεταναστευτικό (2/2020) ]

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ Web TV1 (HD) [ Διαδικτυακή Τηλεόραση ]
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

[ Γιώργος Αϋφαντής - Περί Πανθρησκείας/Παγκοσμιοποίησης (4/2016) ]

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ  Web TV2 (HD) [ Διαδικτυακή Τηλεώραση ]
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013

Αυτή τη φορά ΔΕΝ τη γλιτώνει: Οι ναύαρχοι είχαν πει ΟΧΙ στη συμφωνία Βενιζέλου για τα υποβρύχια - Κοντά στην πτώση της χουντάρας λόγω του σκανδάλου Σκαραμανγκά

Το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η σύμβαση που υπογράφτηκε για “την σωτηρία” τους το 2010 επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου έχουν “βάλει φωτιά” στο πολιτικό σκηνικό. Ο Τσίπρας ζήτησε εξεταστική επιτροπή και ο Βενιζέλος απάντησε οργισμενα όχι μόνο στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο.
Στο Onalert  είχε μιλήσει ο υποναύαρχος ε.α Στέλιος Φενέκος και είχε αποκαλύψει τις πιέσεις που δεχόταν το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο για να λάβει αποφάσεις που οδηγούσαν στην γρήγορη συμφωνία με τον Ισκαντάρ Σάφα. Ο κ. Φενέκος αντιπρόεδρος της Κοινωνίας Αξιών έγραψε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον κείμενο για τα θέμα των ναυπηγείων και των υποβρυχίων:
Γράφει ο
Στέλιος Φενέκος
Υποναύαρχος ε.α
Αντιπρόεδρος της Κονωνίας Αξιών

Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι η πιο χαρακτηριστική περίπτωση κρατικοδίαιτης ιδιωτικής επιχείρησης, πάνω στην οποία ασέλγησε όλο το πολιτικό σύστημα.
Απατεώνες πολιτικοί (ο κ. Τσοχατζόπουλος είναι στη φυλακή), ανεύθυνοι συνδικαλιστές, ξένοι επενδυτές (Άραβες, Γερμανοί κλπ), δεν έχασαν την ευκαιρία να καρπωθούν όσα περισσότερα μπορούσαν, με σκοπό το κέρδος και μόνο το κέρδος, σε μια μικρογραφία που συμπυκνώνει όλη τη βρόμικη ιστορία της χρεοκοπίας της Ελλάδας.
Για πάρα πολλά χρόνια, τα ναυπηγεία συντηρούνταν χάρη στα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού και τις αναθέσεις έργων του δημοσίου τομέα (βαγόνια του ΟΣΕ). Οι υπουργοί υποστήριζαν τις φαύλες πολιτικές τους, λέγοντας ότι είχαν ως στόχο να έχουν δουλειά οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων. 
Ποτέ δεν είδαμε ένα πραγματικά ουσιαστικό πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης και εκσυγχρονισμού των ναυπηγείων, για να καταστούν αυτό που μπορούσαν να είναι και το χρειαζόταν όχι μόνο η χώρα μας, αλλά η παγκόσμια ναυτιλία. Το μεγαλύτερο και καλύτερο ναυπηγείο στην Ανατολική Μεσόγειο, με τεράστια προστιθέμενη αξία για την οικονομία μας (λόγω κομβικού σημείου, σε συνδυασμό με το λιμάνι του Πειραιά και τη λοιπή ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη). 
Όλα τα κόμματα εξουσίας τοποθετούσαν επικεφαλής στα Ναυπηγεία ανίδεους κομματικούς. Φυσικό επόμενο ήταν τα ναυπηγεία, να ακολουθήσουν πορεία απαξίωσης, όπως όλες οι εταιρείες που έμπαιναν επικεφαλής αποτυχημένα κομματικά παιδιά. 
Ο Τσοχατζόπουλος, παρήγγειλε πριν από το 2000 τα περιβόητα γερμανικά υποβρύχια στη γερμανική HDW. Όπως ήταν φυσικό τα υποβρύχια υπερτιμολογήθηκαν, ενώ οι υπουργοί ασελγούσαν με τις κατά καιρούς συμφωνίες που έκαναν. 
Ενδεικτικό της κάκιστης αυτής συμφωνίας, αλλά και τραγικό επίσης είναι ότι η Ελλάδα παρήγγειλε τέσσερα γερμανικά υποβρύχια στους Γερμανούς (ιδιοκτήτες των ναυπηγείων τότε), έχει πληρώσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 2,5 δισ. ευρώ και έχει παραλάβει μόνο ένα. 
Το 2010, όταν πωλήθηκε το 75% των μετοχών των Ελληνικών Ναυπηγείων από τη γερμανική ThyssenKrupp στην Privinvest του Ισκαντάρ Σάφα, το νέο ιδιοκτησιακό σχήμα αλλά και η κυβέρνηση υπόσχονταν αναθέσεις έργου από χώρες του εξωτερικού που θα εξασφάλιζαν τη βιωσιμότητα των ναυπηγείων.
Η πώληση των Ναυπηγείων στον Άραβα Ισκαντάρ Σάφα έγινε επί υπουργίας Εθνικής Άμυνας κ. Βενιζέλου. Όλοι θυμόμαστε τις στομφώδεις δηλώσεις και τα θριαμβευτικά ταξίδια του κ.Βενιζελου στο Abu Dhabi, όπου (sic) δεν συναντήθηκε με τον αντίστοιχο Υπουργό Άμυνας (ως είθισται), αλλά με τον Ισκαντάρ Σάφα, σε ρόλο ‘’Υπουργού μεσάζοντος’’. 
Βέβαια, πριν απ αυτόν είχε πάει σε ρόλο ‘’αδελφού - πρωθυπουργού μεσάζοντος’’, ο Νίκος Παπανδρέου, ως προπομπός της ‘’πομπώδους συμφωνίας’’.
Η μεταβίβαση του 75% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην εταιρία του Ισκαντάρ Σάφα επικυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή το φθινόπωρο του 2010. Βάσει της συμφωνίας, τα Ναυπηγεία για τα επόμενα 15 χρόνια θα είχαν αποκλειστικά στρατιωτικό χαρακτήρα.
Μαζί με τα ναυπηγεία ο Σάφα, έλαβε ως κίνητρο από τον κ. Ευ. Βενιζέλο, παραγγελία για άλλα δύο υποβρύχια, τα οποία κόστιζαν 1,2 δις περίπου και με καταβολή από την Ελλάδα τεράστιων ποσών ως προκαταβολή, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική σύνδεση χρηματικών καταβολών με την πρόοδο του έργου αλλα μόνο σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία. Στην ουσία δηλαδή δεν υπήρχε καμία διασφάλιση ότι το έργο θα εξελισσόταν σύμφωνα με τη συμφωνία και τις εξαγγελίες.
Μία απόφαση την οποία ο γράφων είχε αρνηθεί ως μέλος του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου, με το αιτιολογικό ότι δεν μπορείς να κάνεις οικονομίες από παντού, να κόβεις μισθούς και συντάξεις και από την άλλη να παραγγέλνεις δυο υποβρύχια αξίας 1,2 δις (που με τις συνακόλουθες συμφωνίες έφτανε σε κόστος 1,6 δις, χωρίς να υπολογίζουμε κόστος οπλικών συστημάτων, τορπιλών κλπ).
Άξιο να αναφερθεί είναι, ότι προς τιμήν τους οι περισσότεροι Ναύαρχοι (με Ν κεφαλαίο) του ΑΝΣ, αρνήθηκαν να επικυρώσουν τη απαράδεκτη οικονομική συμφωνία που έφερε ο κος Βενιζέλος για να περάσει και η οποία προέβλεπε να έχει δοθεί το 80% των χρημάτων μπροστά, χωρίς να έχει παραδοθεί στην ουσία κανένα Υποβρύχιο.
Την συμφωνία αυτή που δεν αποδέχθηκαν οι Ναύαρχοι (αυτοί που μετέπειτα κατηγορήθηκαν για δυνάμει στασιαστές από τον τότε Πρωθυπουργό αλλά και τον υπουργός άμυνας κ. Μπεγλίτη με υπέρτατη φαυλότητα και ανευθυνότητα), την επικύρωσε η αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Ο κ. Βενιζέλος θριαμβολογούσε τότε για τη «σωτήρια λύση» και αντιμετώπιζε απαξιωτικά όποιον «τολμούσε» να αμφισβητήσει τη λύση που είχε προωθήσει.
Σήμερα υπάρχει τεράστια καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών για τη ναυπήγηση των τριών υποβρυχίων 214, τύπου «Παπανικολής». Η ναυπήγηση των δύο νέων δεν έχει ξεκινήσει ακόμη και όμως έχουν δοθεί τεράστια ποσά για προκαταβολή.
Η διοίκηση των ναυπηγείων επικαλέσθηκε το χρονοδιάγραμμα πληρωμών που προβλέπεται στη σύμβαση/νόμο 3885/2010, σύμφωνα με τον οποίο η αποπληρωμή των τριών υποβρυχίων καθώς και των δύο νέων που θα ναυπηγηθούν, δεν εξαρτάται από την πρόοδο των εργασιών αλλά από συγκεκριμένα χρονικά ορόσημα (όπως είπαμε πιο πάνω).
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ισχυρίζεται ότι μπορεί να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα πληρωμών, ωστόσο δε νοείται πληρωμή χωρίς να προχωρά το κατασκευαστικό έργο.
Η ιδιοκτησία των Ελληνικών Ναυπηγείων απείλησε ότι θα αποχωρήσει ή θα οδηγήσει τους περίπου 1200 εργαζομένους σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας. 
Ο Άραβας ιδιοκτήτης Ισκαντάρ Σάφα, επέβαλε από τον Απρίλιο του 2012 μία ημέρα εργασίας στους εργαζομένους. Ταυτόχρονα απειλεί με αποχώρηση αν δεν λάβει νέα προγράμματα ναυπήγησης πλοίων ή τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού.
Σήμερα πληρώνουμε τα σπασμένα αυτής της κάκιστης συμφωνίας.

------------

Για το “σύνδρομο Κουβέλη” που έχει πιθανόν “κολλήσει” και ο Ευάγγελος Βενιζέλος έκαναν λόγο κάποιοι στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μετά από την “έκρηξη” του αντιπροέδρου της κατοχικής ψευδοκυβέρνησης με αφορμή το θέμα των υποβρυχίων και των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και την πρόταση Τσίπρα για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη σύμβαση του 2010. Όπως είπαν στο Onalert, ίσως “ο κ.Βενιζέλος να έχει πιστέψει ότι θα ήταν περισσότερο ωφέλιμο για τον ίδιο πολιτικά να αποχωρήσει από τη κυβέρνηση και αναζητά τρόπο”. Δεν μπορεί να είναι τόσο απλό το θέμα βέβαια.
Η σύμβαση που υπέγραψε ο Βενιζέλος το 2010 για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με τον Σάφα, αποτελούσε πάντα θέμα κριτικής εναντίον του. Ήταν μια συμφωνία που έγινε υπό συνθήκες αφόρητης πίεσης και με την λύση Σάφα να έχει παρουσιαστεί ως “μονόδρομος σωτηρίας”. Δεν ήταν μονόδρομος και σίγουρα δεν οδήγησε στην σωτηρία ούτε τα ναυπηγεία, ούτε το πρόγραμμα των υποβρυχίων.
Ο Ε.Βενιζέλος γνώριζε ότι η ευθύνη που είχε αναλάβει -η αλήθεια είναι ότι το επιδίωξε- ήταν τεράστια και γι΄ αυτό φρόντισε να περάσει τη συμφωνία από τη Βουλή και να την κάνει νόμο. Παρόλα αυτά τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η σύμβαση αυτή δεν μπορούν να αγνοηθούν γι΄αυτό το λόγο. Και όπως από την υπογραφή της σύμβασης πολλοί έλεγαν “η συμφωνία ήταν μια βόμβα” που όλα αυτά τα χρόνια κανείς δεν επιχείρησε έστω να απενεργοποιήσει.

Ποια είναι η κατάσταση και πως φθάσαμε ως εδώ
Τα τρία υπερσύγχρονα μεν, ατελείωτα δε “αδελφάκια” του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ έχουν υποστεί ζημιές που με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις είναι 40 εκατομμύρια. Οι πιο απαισιόδοξοι ανεβάζουν το ποσό ακόμη και στα 100 εκατομμύρια! Το βέβαιο είναι ότι οι μπαταρίες τους είναι σχεδόν άχρηστες. Ακόμη πιο βέβαιο είναι ότι οι Έλληνες φορολογούμενοι έχουν πληρώσει περίπου 2 δις ευρώ για τα τέσσερα “πιο σύγχρονα συμβατικά υποβρύχια του κόσμου”, αλλά έχουν παραλάβει με χίλια ζόρια και βάσανα μόνο το ένα.Η ιστορία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ήταν πάντα μια δραματική ιστορία. Από την “είσοδο” των Γερμανών που μπήκαν με “προίκα” την ναυπήγηση των υποβρυχίων και των εκσυγχρονισμό πολεμικών πλοίων, μέχρι την έξοδό τους όταν άφησαν στον “διάδοχο” ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σάφα ένα διαλυμένο ναυπηγείο.

Πώς εμφανίστηκε ο Σάφα
Με την υπόθεση του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ που “έγερνε” να “καίει” οι Γερμανοί αποχωρούν από τον Σκαραμαγκά λίγο πριν από τις εκλογές του 2009 αδιαφορώντας για τη τύχη του Ναυπηγείου. Έχοντας εισπράξει σχεδόν το σύνολο των χρημάτων τους γιατί να ενδιαφερθούν;
Η κυβέρνηση Παπανδρέου παίρνει στα χέρια της τη “καυτή πατάτα”. Δεν συζητά καν το ενδεχόμενο να κλείσει το ναυπηγείο και αναζητά εναγωνίως λύση. Η μόνη που υπάρχει ακούει στο όνομα Ισκαντάρ Σάφα. Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα που όπως λένε οι φήμες δεν είχε πείσει αρχικά τον τότε ΥΕΘΑ Ευάγγελο Βενιζέλο. Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι η λύση Σάφα είχε πάρει το πράσινο φως μετά από ένα ταξίδι αστραπή στο Άμπου Ντάμπι, των Νίκου Παπανδρέου. Λούκας Κατσέλη και Χάρη Παμπούκη. Λίγο μετά το Άμπου Ντάμπι επισκέφθηκε και ο Βενιζέλος και η “λύση Σάφα” άρχισε να “τρέχει”. Ως μοναδική λύση.
Από την αρχή των διαπραγματεύσεων δεν έλειψαν οι εκπλήξεις. Αρχικά όλοι γνώριζαν ότι αγοραστής των ναυπηγείων θα είναι  η  ABU DHABI MAR (εταιρία-κολοσσός), στην συνέχεια όμως κατέληξαν στην Privinvest, εταιρία αποκλειστικών συμφερόντων Ισκαντάρ Σάφα. 
Ανατέθηκε στον διεθνή επενδυτικό οίκο Lazard Ltd., να γίνει αξιολόγηση της ABU DHABI MAR και τελικά συμφωνήθηκε με το Σάφα, να του δοθεί ως προίκα, η κατασκευή 2 ακόμη υποβρυχίων 214!
Ο Βενιζέλος επιμένει η συμφωνία να περάσει από τη Βουλή, ώστε όλα τα κόμματα να είναι “δεσμευμένα”. Με το νόμο 3885/2010, επικυρώθηκε η νέα σύμβαση από τη Βουλή (με ψήφους  ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ). Ο νόμος υποστηρίχθηκε τότε ένθερμα από το Προεδρείο του Σωματείου Εργαζομένων, που ανήκει στην ΠΑΣΚΕ.
Όμως αυτό που από τη πρώτη στιγμή προκάλεσε εντύπωση ήταν ότι η σύμβαση προέβλεπε τη καταβολή δόσεων από το Ελληνικό Δημόσιο προς της εταιρεία του Σάφα με “ημερολογιακές προθεσμίες” . Που σημαίνει ότι οι πληρωμές αποσυνδέθηκαν με την πρόοδο της ναυπήγησης των νέων υποβρυχίων! Επίσης η σύμβαση δεν προέβλεπε κάποια διασφάλιση για τις θέσεις εργασίας κάτι που ακόμη και η σύμβαση Τσοχατζόπουλου για τα τέσσερα πρώτα υποβρύχια 214 προέβλεπε.

Το πρόστιμο της ΕΕ
Επιπλέον υπήρχε και το πόρισμα της ΕΕ κατά των ναυπηγείων για παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις.
Ο Βενιζελος δεσμευτηκε στον Σαφα οτι θα βρει λυση για το προστιμο. Η λυση θα περιελαμβανε ανακτηση των περιουσιακων στοιχειων απο το δημοσιο και επαναπαραχωρηση σε θυγατρικη του Σάφα. Το σχεδιο αυτο απετυχε γιατι ο τοτε γ.γ του υπουργείου Οικονομικών ενημερωσε την επιτροπη ανταγωνισμου για τις προθεσεις της κυβερνησης και αμεσως η επιτροπη συμπεριελαβε στην αποφαση της και κριτηρια για την επαναδιαθεση των εκτασεων σε νεο ιδιωτη. 
Αποτελεσμα ήταν  να πρεπει και τα ναυπηγεία  να στερηθουν την κατασκευη και επισκευη εμπορικων πλοιων για 15 χρονια καθως και την επισκευη και κατασκευη και στρατιωτικων πλοιων τριτων χωρων. Στα υπο “ανακτηση εδαφη” περιλαμβανεται και η δεξαμενη νο.5 (η μεγαλυτερη της Αν. Μεσογειου).
Οι πληρωμές προς το Ναυπηγείο σταμάτησαν επί Υπουργίας Μπεγλίτη
Ο Αβραμόπουλος τον Μάιο του 2012, ζήτησε να συνδεθούν οι πληρωμές με το παραγόμενο έργο. Δεν το δέχθηκε η εταιρία. Και γιατί να το δεχτεί αφού δεν προβλεπόταν στη σύμβαση του 2010.

Ο Παναγιωτόπουλος  δεν ακούμπησε το θέμα.
Ο Ισκαντάρ Σάφα με την “ασφάλεια” που του παρείχε η σύμβαση που είχε υπογράψει προσέφυγε στην διεθνή διαιτησία εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου και ζητάει 1,2 δις ευρώ! Χωρίς βέβαια ούτε τα τρία υποβρύχια 214 να έχουν ολοκληρωθεί, ούτε να έχει ξεκινήσει καν ναυπήγηση των δυο νέων που φυσικά τώρα κανείς δεν θέλει.
Στο μεταξύ από τον Απρίλιο του 2012 και μέχρι σήμερα,οι  εργαζόμενοι για τους οποίους υποτίθεται υπογράφτηκε η συμφωνία του 2010 είναι απλήρωτοι. Τους έχει επιβληθεί εκ περιτροπής εργασία 1 ημέρα την εβδομάδα, η οποία έληξε την 1η Οκτωβρίου 2013. Η διοίκηση παραμένει εξαφανισμένη και οι εργαζόμενοι απλήρωτοι εδώ και 19 μήνες.Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επί της ουσίας είναι κλειστά.
Το εντυπωσιακό στην όλη υπόθεση είναι ότι η πιο “σκληρή” συνδικαλιστική παράταξη έναντι της κυβέρνησης είναι η ΔΑΚΕ που πρόσκειται στην ΝΔ. Οι συνδικαλιστές της λένε ότι “χρειάζεται κεντρική πολιτική απόφαση από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό”, θεωρώντας ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να προστατεύσει τον Βενιζέλο για την σύμβαση που υπέγραψε το 2010 και την οποία θεωρούν φιάσκο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου