Είχαν περάσει περίπου έξι ώρες από το μήνυμα του Α/ΓΕΕΘΑ στρατηγού Μιχάλη Κωσταράκου στο twitter ότι "Στις
Ενοπλες Δυνάμεις δεν περισσεύει ούτε θυσιάζεται κανένας.
Αντιμετωπίζουμε την οικονομική κρίση οπως θα πολεμήσουμε.
Συμπαρατεταγμένοι", όταν ο πεζοναύτης του 575 Τάγματος Πεζοναυτών θυσιάστηκε στο βωμό των περικοπών του Μνημονίου.
Με ένα "αρχαίο" ΤΟΜΠ Μ113, κατάλληλο για πραξικοπήματα της
δεκαετίας του '60, αλλά παντελώς ακατάλληλο για επιχειρήσεις στις
δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, ο οδηγός μέσα στη νύχτα οδηγώντας από
την Χαλκίδα στον Ωρωπό για να επιβιβάσει το απαρχαιωμένο όχημα που
οδηγούσε στα σκουριασμένα αρματαγωγά του Στόλου, έγινε το κακό. Το πρόγραμμα προμήθειας νέων ΤΟΜΑ "θάφτηκε" κάπου στα τέλη της περασμένης δεκαετίας λόγω "έλλειψης κονδυλίων".
Καλά τα λόγια, κάλλιστα τα έργα. Ο εκσυγχρονισμός των ΕΔ έχει
σταματήσει πρακτικά εδώ και δέκα χρόνια και τα μόνα που έμειναν ήταν τα
περί "μιζών" και ο Άκης στο εδώλιο.
Aτυχήματα συνέβαιναν και θα συμβαίνουν στις ΕΔ, ακόμα και σε σύγχρονα συστήματα (έστω και αν το ατύχημα είναι πρωτοφανές). Το θέμα είναι να ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες να συμβεί
εξασφαλίζοντας στο προσωπικό τα καλύτερα μέσα εκτέλεσης της αποστολής
του. Το ότι παραλαμβάνουμε ακόμα και τώρα εκατοντάδες σαπάκια Μ113
από τις μάντρες του αμερικανικού Στρατού για να δουλέψει η βιομηχανία
ανταλλακτικών των συγκεκριμένων ΤΟΜΠ στις ΗΠΑ, δεν περιποιεί τιμή σε
κανέναν της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.
Σίγουρα ο στρατιώτης που σκοτώθηκε σήμερα "δεν περίσσευε", όπως λέει ο Α/ΓΕΕΘΑ . Αλλά θυσιάστηκε. Γιατί;
Και δεν έχει δίκιο ο Α/ΓΕΕΘΑ ότι την οικονομική κρίση την αντιμετωπίζουμε συμπαραταγμένοι.
Ούτε πρέπει, ούτε θέλουμε να την αντιμετωπίζουμε συμπαραταγμένοι. "Δεν τα φάγαμε όλοι μαζί".
Δική τους είναι η κρίση.
Και αν γίνει καμία "στραβή",
ούτε όλοι μαζί θα έχουμε χάσει τον πόλεμο.
Όποιοι είχαν την ευθύνη (πολιτική και στρατιωτική ηγεσία) την
τελευταία δεκαετία ευθύνονται για την κατάσταση στην οποία είναι η
ασφάλεια μιας χώρας. Αυτοί που έχουν οδηγήσει την άμυνα στο σημείο αυτό θα ευθύνονται.
Και τότε να δούμε τι θα έχουν να πουν αυτοί που ζητούσαν μόνο "ανταλλακτικά και καύσιμα" για τα σαπάκια του Βιετνάμ.
Μια διαλυμένη ερπύστρια στο "αρχαίο" Μ113 ήταν η αιτία του
θανατοφόρου ατυχήματος όπως δείχνει η πρώτη εικόνα από το όχημα που
ανασύρθηκε. Συγκεκριμένα κόπηκε η δεξιά ερπύστρια του οχήματος και εξ
αυτού του λόγου το όχημα προσέκρουσε στην δεξιά μπάρα, όπως μετέδωσε
πρώτο το defencenet.gr.
O 20χρονος οδηγός του ΤΟΜΠ, προσπάθησε να το κρατήσει στο δρόμο, αλλά
αυτό έφυγε αριστερά. Μόλις που πρόλαβε και πήδηξε από το όχημα ένας
δεύτερος πεζοναύτης. Το όχημα ήταν "ηλικίας" 51 ετών.
Η φάλαγγα 18 οχημάτων του 575 τάγματος πεζοναυτών ξεκίνησε από το
στρατόπεδο στον Αυλώνα με προορισμό το λιμάνι του Ωρωπού. Τα 10
ερπυστριοφόρα οχήματα μεταφοράς προσωπικού τύπου Μ113 μαζί με οκτώ
στρατιωτικά τζιπ τύπου Hummer επρόκειτο να φορτωθούν σε αρματαγωγό του
Πολεμικού Ναυτικού για να διεξαχθεί ένα από τα σενάρια της τακτικής
άσκησης.
Ο 20χρονος πεζοναύτης από την Κάρυστο οδηγούσε το όχημα
μεταφοράς προσωπικού με την θυρίδα του οδηγού ανοικτή, όπως γίνεται
πάντα προκειμένου να υπάρχει ορατότητα του οδηγού (βλέπουμε στην φωτό
πως προεξέχει και πολεμά - ο Θεός να φυλάξει... - ο οδηγός και ο αρχηγός
πληρώματος του Μ113 ενρελώς ακάλυπτοι) , αφού τα παλαιά οχήματα όπως το
Μ113 δεν διαθέτουν περισκόπιο οδήγησης υπό την προστασία του θώρακα.
Σύμφωνα με το ΓΕΣ οι οδηγοί των ερπυστριοφόρων -όταν συμμετέχουν σε
φάλαγγα- οδηγούν με το κάθισμα υπερυψωμένο και το κεφάλι πάνω και έξω
από το όχημα. Μόλις το Μ113 «τούμπαρε», ο οπλίτης έπεσε από το
ερπυστριοφόρο με αποτέλεσμα το βαρύ όχημα να τον καταπλακώσει.
(ΠΗΓΗ: http://www.defencenet.gr/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου