Aeranger (2019)

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ Cinema (HD) [ Ξένη Ταινία Μικρού Μήκους ] [ Αγγλικοί Υπότιτλοι Κάτω Δεξιά ]

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

[ Simple Minds - Don't You Forget About Me, Studio Version, 1985 ]

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ Music [ Μουσική ]

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

[ Βασίλης Λεβέντης (Ένωση Κεντρώων) - Μιλώντας για Πρέσπες και Μεταναστευτικό (2/2020) ]

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ Web TV1 (HD) [ Διαδικτυακή Τηλεόραση ]
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

[ Γιώργος Αϋφαντής - Περί Πανθρησκείας/Παγκοσμιοποίησης (4/2016) ]

ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ  Web TV2 (HD) [ Διαδικτυακή Τηλεώραση ]
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011

Συρρίκνωση - Διάλυση της ΕΡΤ: Σημείο-προς-σημείο απόδόμηση του σχεδίου Μόσιαλου από την ΠΟΣΠΕΡΤ

Απόσπασμα από το κείμενο της συνέντευξης Τύπου της ΠΟΣΠΕΡΤ της 25/08/2011

Η ΕΡΤ δεν μπορεί να διατελέσει τον πιλότο του ξηλώματος του θεσμικού πλαισίου των δημόσιων ραδιοτηλεοράσεων στην Ευρώπη γιατί είναι μέρος αυτής.
Στο πλαίσιο των αλλαγών που ανακοίνωσε έχουμε να τονίσουμε τα εξής :
1. Πομποί μεσαίων (ΑΜ)
- Οι πομποί μεσαίων (ΑΜ) αποτελούν ένα πολύ ευαίσθητο τμήμα της ΕΡΤ το οποίο είναι υπεύθυνο για την ραδιοφωνική κάλυψη (με ελληνικό πρόγραμμα) όλης της χώρας. Είναι κρίσιμος τρόπος ραδιοφωνικής επικοινωνίας με τους Έλληνες πολίτες: α) στις ακριτικές, παραμεθόριες περιοχές, β) σε περιπτώσεις μεγάλων καταστροφών ή άλλων ανάλογων περιστάσεων, μεγάλων αστικών κέντρων, γ) εν κινήσει αδιαλείπτως κ.α. Το φάσμα των ΑΜ συχνοτήτων αποτελεί τον μελλοντικό χώρο εκπομπής του Ψηφιακού Ραδιοφώνου και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να κατοχυρωθούν αυτές οι συχνότητες. (Ήδη στην Αμερική το ραδιόφωνο στα ΑM είναι πραγματικότητα.)
- Για την σύσταση εθνικού δικτύου ΑΜ, δεν αρκούν οι 5 πομποί που προτείνεται να παραμείνουν. Είναι απαραίτητοι επιπλέον ο σταθμός της Ρόδου που εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων των Δωδεκανήσων και πλέον, περιοχή ιδιαίτερης εθνικής σημασίας, η οποία δέχεται μπαράζ παρεμβολών από τουρκικούς πομπούς FM, μεγάλης εμβέλειας, καθιστώντας τον, σε πολλές περιπτώσεις, μοναδικό τρόπο ανεμπόδιστης μετάδοσης ελληνικού προγράμματος. Ο πομπός των Χανίων που εξυπηρετεί όλη σχεδόν την Κρήτη, το Νότιο Αιγαίο και τα παράλια της νότιας Πελοποννήσου και μέρος της Αττικής. Ιδιαίτερα στη Νότια Κρήτη είναι η μοναδική Ελληνική εναλλακτική στην κυριαρχία των Αραβικών και βοριοαφρικανικών καναλιών. Ο πομπός της Ζακύνθου που εξυπηρετεί σχεδόν όλη την Πελοπόννησο, την Δυτική Στερεά, έως και μέρος της Κεντρικής Ελλάδας. Ο πομπός της Φλώρινας που καλύπτει  ευαίσθητο χώρο της Βόρειας Ελλάδας και μάλιστα οι επενδύσεις των γειτονικών χωρών ώστε να επικρατεί η εκπομπή τους στην ελληνική επικράτεια είναι μεγάλες. Ο πομπός της Τρίπολης που είναι συμπληρωματικός ώστε να καλύπτει το υπόλοιπο κομμάτι. Είναι θέμα μεγάλης εθνικής σημασίας, το δίκτυο ΑΜ να είναι συμπαγές και να μην αφήνει ακάλυπτες περιοχές της χώρας μας. Οι 5 παραπάνω πομποί θεωρούμε ότι είναι άκρως απαραίτητοι και δεν πρέπει να κλείσουν και να συμπληρώσουν τους 5 του προτεινόμενου σχεδίου (Μπογιάτι, Μέγαρα, Μάλγαρα, Κέρκυρα, Κομοτηνή).
- Όσον αφορά το ενεργειακό – λειτουργικό κόστος τους, υπάρχουν αξιόλογες μελέτες και προτάσεις για αναβάθμιση, αντικατάσταση και επανασχεδιασμό, με πλήρη απόσβεση από 2 έως 5 χρόνια, οι οποίες θα πρέπει να επανεξεταστούν και να υλοποιηθούν. Όλες οι ενεργοβόρες εγκαταστάσεις της ΕΡΤ επιδέχονται βελτιώσεις – επαναδιατάξεις για οικονομικότερη – οικολογικότερη λειτουργία. Η υλοποίηση αυτή δεν θα οδηγήσει μόνο σε σημαντική μείωση κόστους, αλλά θα συνοδεύεται και από βελτιωμένη ποιότητα μετάδοσης καθώς και από αυξημένες υπηρεσίες προς τους πολίτες.
- Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος κατάληψης «κλειστών» συχνοτήτων από ξένους ή ιδιωτικούς πομπούς. Οι πομποί και τα συστήματα ακτινοβολίας που παύουν να λειτουργούν κινδυνεύουν να κλαπούν και το κόστος επαναλειτουργίας τους από τα τεχνικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν λόγω της κατάστασης «switch off» θα είναι σημαντικό.
2. ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ 958 FM
Τον Φεβρουάριο του 1994 με προτροπή της τότε Υπουργού Πολιτισμού Μελίνας Μερκούρη και με υπογραφή του Ευάγγελου Βενιζέλου δημιουργήθηκε ο σταθμός αφιερωμένος στον πολιτισμό.
Σε όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας του κατάφερε ν’ αποτελέσει για όλη την Ελλάδα και όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη ένα πρότυπο ραδιοφωνικό πείραμα το οποίο στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.
Η πολυεπίπεδη προσφορά του στον πολιτισμό, στις εκδόσεις σπάνιων βιβλίων σε συλλεκτικά cd κλπ αποτελεί μεγάλη περιουσία του σταθμού στην ιστορία του πολιτισμού και του ραδιοφώνου.
Ο 958 fm αντιμετωπίζοντας τον πολιτισμό ως ένα κομμάτι της καθημερινότητας και προάγοντας εκτός από τις τέχνες την άλλη αντίληψη της ζωής και της συμπεριφοράς σε μια καθημερινότητα που συχνά εκχυδαΐζεται. Η απόφαση για συγχώνευση του σταθμού είναι απαξιωτική για όσα αυτός ο σταθμός προσέφερε και μπορεί να προσφέρει και είναι άδικο να θέλουν να κλείσουν ό,τι ποιοτικό ραδιοφωνικό πρόγραμμα αφορά τον πολιτισμό και την πολιτιστική του ταυτότητα στη Θεσσαλονίκη την ώρα που η Ελλάδα από παντού βάλλεται και το μόνο που μας εμψυχώνει είναι η πολιτιστική και πολιτισμική μας κληρονομιά.
3. ΕΤ3
Περιφερειακό πανελλαδικό κανάλι πολιτισμού, ψυχαγωγίας και αθλητισμού.
Οι αλλαγές που προτείνονται ενώ μιλάνε για αναβάθμιση της ΕΤ3 στην ουσία είναι το περιτύλιγμα για την απαξίωση του περιφερειακού καναλιού της ΕΤ3. Κάπως έτσι ξεκίνησαν πριν λίγο καιρό και στην ΕΤ1.
Ο Υπουργός γνωρίζει ότι το πρόγραμμα της ΕΤ3 ήταν, εκτός των παραπάνω που αναφέρει, και ενημερωτικό με μεγαλύτερη έμφαση στην αμφίδρομη ενημέρωση των πολιτών στην Περιφέρεια αλλά και πανελλαδικά.
Η πανελλαδική εμβέλεια που επικαλείται, ήδη υπάρχει.
Οι εκπομπές που θα της επιβάλλουν να έχει, δεν θα της δίνουν τη δυνατότητα να μπορεί να παίξει τον κυρίαρχο ρόλο του περιφερειακού καναλιού και την ανάδειξη των προβλημάτων που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, καθώς και το πολιτιστικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι της Περιφέρειας.
Θα καταφέρουν να της στερήσουν την ταυτότητά της και συγχρόνως θα μεταφέρουν μια ΕΤ1 στη Θεσσαλονίκη.
Όσο δε για την «αναβάθμισή» της, αυτή πώς μπορεί να γίνει όταν σε όλα αυτά που θεωρητικά την «αναβαθμίζουν» δεν υπάρχει προγραμματισμός για την έλλειψη προσωπικού, έλλειψη μηχανημάτων, έλλειψη κτιρίων (σαν τον τσιγγάνο είναι σε πολλά ενοικιαζόμενα κτίρια – οι λειτουργίες της είναι σε κοντέινερ σαν τους σεισμοπαθείς χωρίς καμία πρόνοια υγιεινής και ασφάλειας) και που ενώ η «αξιοποίηση» πούλημα του οικοπέδου της Περαίας 700 στρεμμάτων θα «αξιοποιηθεί» – πουληθεί χωρίς την πρόνοια να κρατηθούν λίγα στρέμματα για να ανεγερθεί το πολυπόθητο και απαραίτητο Ραδιομέγαρο για μια αναβαθμισμένη ΕΤ3.
Και βέβαια διαφωνούμε για την οποιαδήποτε «αξιοποίηση» της περιουσίας της ΕΡΤ, γιατί η ΕΡΤ κατάφερε να την κρατήσει σε δύσκολους και χαλεπούς καιρούς όταν τα δάνεια από τις τράπεζες ήταν στην ημερήσια διάταξη και κλήθηκε να τα πληρώσει ο ελληνικός λαός και οι εργαζόμενοι. Ακόμα και όταν η ΕΡΤ έως και σήμερα έχει ανοιχτά θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους δεν διανοηθήκαμε ποτέ να ζητήσουμε την «αξιοποίησή» της.
Στην ΕΤ3 αναφέρεται ότι θα γίνει ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο. Γιατί άραγε αφού καταργούν την αυτοδυναμία της για να έχει μεγαλύτερα οφέλη;
Η κατάργηση της διοικούσας επιτροπής είναι καίριο χτύπημα στην αυτονομία. Ουσιαστικά θέλουν να την καταργήσουν αν και μέχρι σήμερα κανένας δεν έχει να της προσάψει κάτι. Καθιστά την ΕΤ3 πλέον ως τυπική έδρα της στη Θεσσαλονίκη και αντιστρατεύεται στην πράξη το στόχο του μεγάλου…περιφερειακού καναλιού εθνικής εμβέλειας. Η αποκέντρωση γίνεται πράξη γιατί έτσι οι αποφάσεις θα παίρνονται στην Αλεξάνδρου Πάντου και τη Μεσογείων.
Η ΕΤ3 έχει ποιότητα, προσωπικότητα, δημιουργική παράδοση, φανατικό κοινό και το πάθος της δημιουργίας από τους εργαζόμενους. Με όλα αυτά που της επιβάλλουν με το σχέδιο Μόσιαλου απλώς σαπίζουν ότι έχει φτιαχτεί μέχρι σήμερα για να το «αξιοποιήσουν» αύριο. Ας μην ξεχνάμε ότι του χρόνου στη Θεσσαλονίκη θα γιορτάσουμε τα 100 χρόνια απελευθέρωσής της !!!
4. ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Η ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ είναι το περιοδικό που από τις 30 Ιουλίου του 1939 υπάρχει με την ονομασία «Εβδομαδιαίον Πρόγραμμα Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών – Θεσσαλονίκης». Από τις 12 Μαΐου του 1968 έχει το σημερινό του όνομα. Αδιαλείπτως ενημερώνει τους Έλληνες πολίτες για όλα τα προγράμματα των περιφερειακών σταθμών ρ/φ (το μοναδικό έντυπο) του κεντρικού ραδιοφώνου και της τηλεόρασης. Η παρουσία του και η μεγάλη επιτυχία του στη διαδρομή του ήταν ο προπομπός για πάρα πολλά άλλα έντυπα που λειτουργούν ανταγωνιστικά σε αυτήν.  Είναι η μοναδική δραστηριότητα που την αγοράζει με τη θέλησή του ο Έλληνας πολίτης και σήμερα ενημερώνονται και τη διαβάζουν 11.000 οικογένειες οι οποίες θα μείνουν χωρίς αυτή την επιλεκτική τους ενημέρωση. Θεωρούμε ότι η τελευταία ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου θα ήταν η αρχή της συνέχισης αυτού του ιστορικού περιοδικού το οποίο είναι και διαφήμιση για την ΕΡΤ και συγχρόνως είναι η ενημέρωση για όσους δεν έχουν πρόσβαση στα νέα μέσα. Άραγε αυτός ο λυσσαλέος πόλεμος βρήκε ευήκοα ώτα ώστε να κλείσει με φθηνές δικαιολογίες για χάρη των ανταγωνιστών της.
5. ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Η περαιτέρω αξιοποίησή στα πολυμέσα είναι απαραίτητη και σε ανθρώπινο δυναμικό και σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Οι προτάσεις που ανέφερε ο Υπουργός ήταν και δικές μας προτάσεις. Όλοι το γνωρίζετε και έχετε ενημερωθεί απ’ την ιστοσελίδα της ΕΡΤ. Όταν ο κ. Υπουργός στο γνωστό κανάλι το εκθείαζε ως φιλοξενούμενός του ήταν άκομψο αν όχι υποβολιμαίο να απαξιώνει αυτό που με κόπο και μεράκι έχουν καταφέρει ελάχιστοι άνθρωποι που εργάζονται σ’ αυτό τον χώρο. Η απάντηση είναι ότι σε ό,τι αρχειακό υλικό αναρτάται στην ιστοσελίδα υπάρχουν χιλιάδες «χτυπήματα» για να το παρακολουθήσουν μέσω αυτής.
6. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΕΧΑΚΗ
- Τα studios βρίσκονται σε διαφορετικά κτίρια (Α-Β, Γ-Αμφιθέατρο, Δ), για την εύρυθμη λειτουργία των οποίων, καθίσταται απαραίτητη η διατήρηση των υποστηρικτικών χώρων τους (όπως control, ηλεκτρολογία-γεννήτριες, master control, μοντάζ και κοντινών γραφείων). Είναι σαφές λοιπόν ότι είναι απαραίτητη η αυτονομία των χώρων. Δεν μπορεί να στεγάζονται στον ίδιο όροφο με τα studios, δύο τελείως διαφορετικές, ετερόκλητες υπηρεσίες (αστυνομία – τηλεόραση ΕΡΤ). Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σωρεία προβλημάτων και οι χώροι που παραμένουν, δεν θα μπορούσαν να στεγάσουν ολοκληρωμένο τμήμα υπηρεσίας, πόσο μάλλον μίας τόσο διαφορετικής.
- Στις εγκαταστάσεις της Κατεχάκη είναι εγκατεστημένα 4 studios (Α, Β, Γ, Δ) ενώ το 1 (Γ – Αμφιθέατρο) είναι διπλό. Το αμφιθέατρο είναι πολυχρηστικός χώρος εφόσον είναι επίσης studio, πλατώ, χώρος εκπαίδευσης και συνεδρίων, στο οποίο (αλλά και στους παρακείμενους χώρους) θα φιλοξενηθεί το διαδραστικό μουσείο της ΕΡΤ (επιδοτούμενο από το ΕΣΠΑ), το ραδιοτηλεοπτικό εργαστήρι κ.α. Επίσης στο χώρο είναι εγκατεστημένες οι ιστορικές εγκαταστάσεις της κινηματογραφίας.
- Το studio Δ αποτελεί μια ενιαία αποκλειστικά στουντιακή κατασκευή η οποία περιλαμβάνει μόνιμες εγκαταστάσεις τεχνικού εξοπλισμού κορυφαίας τεχνολογίας αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
- Το studio Α είναι ένα μεγάλο και ευέλικτο studio στο οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε παραγωγή, ενώ το studio Β είναι αυτό που εξυπηρετεί τις έκτακτες  και μικρές παραγωγές της ΕΡΤ χωρίς να επιβαρύνονται με αυτές τα μεγάλα studios.
- Τα studios της Κατεχάκη είναι απολύτως απαραίτητα και η μη ορθολογική λειτουργία και χρήση τους θα προκαλέσει στην ΕΡΤ ανυπολόγιστη οικονομική ζημία.
- Επίσης χρειάζεται μεγάλος χώρος για να φιλοξενηθεί το αρχείο του ΕΟΑ τώρα και στο μέλλον καθώς και τα ειδικά ψυγεία που φυλάσσονται τα αρχεία. Σήμερα δίδεται ενοίκιο σε ιδιωτικούς χώρους. Απαιτούνται πάνω από 700τμ μόνο για τη σημερινή εγκατάστασή του.
- Επίσης χρειάζεται χώρος ιδιαίτερα μεγάλος για να φιλοξενήσει το αρχείο της ραδιοτηλεόρασης. Σήμερα ενοικιάζεται ιδιωτικός χώρος με υψηλά ενοίκια για την αποθήκευσή τους.
- Με βάση τα ανωτέρω αλλά και από το γεγονός ότι προβλέπεται στο σχέδιο Μόσιαλου ότι θα παραμείνουν (ορθά γιατί δεν χωράνε πουθενά αλλού – και είναι κοντά στην πηγή των γεγονότων) τα εξωτερικά συνεργεία της ΕΡΤ στην Κατεχάκη, το υποστηρικτικό συνεργείο για αυτά, τα στούντιο, το master καθώς και υποστηρικτικές λειτουργίες των στούντιο, όχι μόνο δεν περισσεύουν χώροι στην Κατεχάκη αλλά αντιθέτως ίσως χρειαστούν πολλές μεταρρυθμίσεις ώστε να γίνουν λειτουργικές και να επαρκούν για τις ανάγκες της ΕΡΤ.
7. ΕΤ-1
- Θέλουν να κλείσουν ένα δίαυλο επικοινωνίας με τον πολίτη, ένα χώρο φιλοξενίας, κατά τεκμήριο και στο σύνολό του, ποιοτικών παραγωγών, κοινωφελούς χαρακτήρα οι οποίες προάγουν τον πολιτισμό, επιμορφώνουν, ενημερώνουν και ψυχαγωγούν, τον οποίο δικαιούται ο πολίτης και η ΕΡΤ υποχρεούται να του τον παρέχει.
- Ένα ολόκληρο πολιτιστικό κανάλι δεν μπορεί να χωρέσει στον “περισσευούμενο” (αν υπάρχει) χώρο της ΝΕΤ & της ΕΤ3, κι αν καταφέρει κάτι να χωρέσει σ’ αυτά θα αλλοιώσει την φυσιογνωμία και τα χαρακτηριστικά του καναλιού που θα φιλοξενήσει αυτές τις εκπομπές. Κάτι ανάλογο είχε επιχειρηθεί το 2004 να γίνει μεταξύ ΝΕΤ και ΕΤ1 με τη μεταφορά προγραμμάτων μυθοπλασίας και πολιτισμού στη ΝΕΤ και απέτυχε. Βέβαια τότε η ΕΤ1 είχε την ευτυχή συγκυρία να κρατήσει το κοινό της με τα ιστορικά και γεωγραφικά ντοκιμαντέρ της.
Το κομμάτι του προγράμματός της ΕΤ1 που θα φιλοξενείται από την WEB TV δεν θα είναι προσβάσιμο από πολίτες που δεν έχουν σύνδεση ίντερνετ και Η/Υ, ή ακόμα από πολίτες που δεν γνωρίζουν ή δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες.
Οφείλουμε να παρέχουμε WEB TV και νέες τεχνολογίες στον πολίτη, αλλά αυτή είναι υποστηρικτική υπηρεσία των καναλιών και όχι να αφήσουμε τους ήδη υπάρχοντες τηλεθεατές που έχουμε χωρίς το κανάλι να τους προσφέρει ελεύθερο αυτό που πληρώνουν. Πρέπει επομένως να είναι αλληλένδετα και υποστηρικτικά το ένα με το άλλο ούτως ώστε να προσθέτουμε κι όχι να αφαιρούμε τηλεθεατές από τα προγράμματα της ΕΡΤ. Άλλωστε ποιος είναι αυτός που θα αποφασίσει ποιοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη και με ποιού ευθύνη ένα μεγάλο κομμάτι θα υστερεί.
- Καταργείται χώρος φιλοξενίας προγράμματος (δίαυλος επικοινωνίας με όλους) την ώρα που η ΕΡΤ αυξάνει το οπτικοαουστικό της αρχείο και έχει επιπλέον υλικό να διαχειριστεί και να προβάλλει. Επίσης πως θα εξυπηρετούνται παραγωγές μεγάλων απαιτήσεων όπως π.χ. Ολυμπιάδα (στην προηγούμενη ολυμπιάδα τα 3 κανάλια της ΕΡΤ και το sport+ είχαν επιστρατευτεί για το πλήθος των μεταδόσεων που είχε υποχρέωση η ΕΡΤ να δείξει), Μουντιάλ, Μουντομπάσκετ και πολιτιστικά, πολιτικά μεγάλα γεγονότα.
- Χάνονται τα διαφημιστικά έσοδα της ΕΤ1. Στην ουσία δωρίζονται στους ανταγωνιστές. Για το 2010 αυτά ανέρχονται σε 4.000.000€ περίπου.
- Το ενεργειακό όφελος που επικαλείται ο Υπουργός είναι λιγότερο από το μισό και στην ουσία δεν υφίσταται καν γιατί μέχρι να εφαρμοσθεί η αναδιοργάνωση, η μετάδοση θα έχει μεταβεί σε επίγεια ψηφιακή.
8. ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ
Οι συμπράξεις πρέπει να αποφέρουν στην ΕΡΤ ανταποδοτικά όφελος. Από τις συμπράξεις που ο Υπουργός επικαλείται η μια είναι με  σταθμό της Αθήνας ο οποίος απ’ ότι γνωρίζουμε δεν έχει άδεια λειτουργίας, με τους περιφερειακούς σταθμούς είναι ευχή και με την ΕΙΤΗΣΕΕ δεν γνωρίζουμε το όφελος των ιδιωτικών καναλιών γιατί δεν θεωρούμε ότι τα κανάλια αυτά θα συνέπρατταν ποτέ προς όφελος της ΕΡΤ ή όποιου άλλου, μέσω της ΕΡΤ όταν με μανία επιδιώκουν τη συρρίκνωσή της και ένας εξ’ αυτών την εξαγορά της.
Η σύμπραξη που θα ήταν εφικτή και που θα απέφερε κέρδος για τον ελληνικό λαό μέσω του προϋπολογισμού του κράτους θα μπορούσε να είναι με το κανάλι της Βουλής για το οποίο η ΕΡΤ συντηρεί το δίκτυο μετάδοσής της που το εγκαθιστά και πληρώνει και τη ΔΕΗ σύμφωνα με το Ν1730.
Επίσης προγράμματα του αρχείου ή εκπομπές της ΕΡΤ δίνονται για εκπομπή στο κανάλι της Βουλής.
Η σύμπραξη αυτή θα μπορούσε να αποφέρει πολλά εκατομμύρια ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό άμεσα! σε αντίθεση με όλα τα μέτρα της «αναδιοργάνωσης» του σχεδίου Μόσιαλου.
9. ΠΡΙΣΜΑ
Το ΠΡΙΣΜΑ εξέπεμψε πιλοτικά το 2006 με χρηματοδότηση από τη Κοινωνία της Πληροφορίας. Είναι γνωστό ότι η εισαγωγή ψηφιακών τεχνολογιών στην μετάδοση τηλεοπτικού σήματος μέσω επίγειων συχνοτήτων, προσφέρουν μία σειρά από πολλές δυνατότητες. Είναι δεδομένη η δυνατότητα ταυτόχρονης μετάδοσης περισσότερων της μίας γλώσσας, ταυτόχρονης μετάδοσης πολύγλωσσων υποτίτλων και άλλες, απλά χρειάζεται να υποστηριχθούν από την αντίστοιχη υλικοτεχνική υποδομή. Είναι επιβεβλημένο το ελληνικό κράτος, μέσω της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, να παρέχει ισότιμα προς τους πολίτες αυτές τις δυνατότητες, καθώς όλοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην ενημέρωση, στη ψυχαγωγία και στον πολιτισμό. Η πολιτική ότι μόνο το ΠΡΙΣΜΑ θα έχει ειδικό πρόγραμμα, στην ώριμη ψηφιακή εποχή μας, δεν είναι ρατσιστική; Δεν θα έπρεπε όλα τα ψηφιακά κανάλια της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, να προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες στους πολίτες; Και γιατί μόνο 8 ώρες ; Τέλος θα κάναμε μια ερώτηση στον κ. Υπουργό. Γιατί πρέπει και από ποια υποχρέωση προέρχεται ότι ένα ολόκληρο κανάλι πρέπει να είναι κανάλι των ΑΜΕΑ και όχι να ενταχθούν αυτές κατάλληλα επεξεργασμένες στα υπόλοιπα κανάλια της ΕΡΤ και κυρίως στην ΕΤ1.
10. HIGH DEFINITION
Η αυτονόητη υποχρέωση της ΕΡΤ να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στον πολίτη είχε σαν αποτέλεσμα, σε μια ιστορική στιγμή για την τηλεόραση της χώρας μας, να μεταδοθεί για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2011 – με απόλυτη επιτυχία – εκπομπή με ελεύθερο σήμα High Definition από την ψηφιακή πλατφόρμα.
Ο Έλληνας πολίτης υποδέχθηκε με ενθουσιασμό αυτή την πρωτοβουλία.
Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ, είναι ο πραγματικός αυτουργός αυτής της επιτυχίας, οι οποίοι λειτούργησαν ως άψογοι επαγγελματίες που είναι και σε χρόνο ρεκόρ!, έδωσαν αδιαμαρτύρητα και με αυταπάρνηση όλες τις δυνάμεις τους, για την επιτυχία της μετάδοσης σε High Definition.
Μια ενέργεια που έφερε την ΕΡΤ και την τηλεόραση της χώρας ένα βήμα μπροστά, αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά ότι το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της, είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοί της.
Η ΕΡΤ αξίζει όχι μόνο να υπάρχει αλλά και να αναπτύσσεται. Αυτό το αποδείξαμε. Πάντα προς όφελος του πολίτη και πάντα με το καλύτερο αποτέλεσμα.
Γι΄αυτό θα αντισταθούμε με κάθε μέσο στις προσπάθειες συρρίκνωσής της από όπου και αν προέρχονται. Θα αντισταθούμε στα ποικιλώνυμα συμφέροντα που την απειλούν.
Για να νοιώθουμε πάντα υπερήφανοι που υπηρετούμε τη δημόσια τηλεόραση και τον πραγματικό ρόλο της.
Αυτή η επιτυχία της ΕΡΤ είναι επιτυχία των εργαζόμενων στα ΜΜΕ και του Έλληνα πολίτη.
Οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ δούλεψαν σκληρά, η διοίκηση της ΕΡΤ με αποφασιστικότητα υλοποίησε την δέσμευσή της. Οι υπόλοιποι  τους στήριξαν από την πρώτη στιγμή με ενθουσιασμό. Αυτός ο συνδυασμός οδήγησε το εγχείρημα της ΕΡΤ στην επιτυχία. Αυτή η επιτυχία όμως μένει ανεκμετάλλευτη!
Γιατί σήμερα η ΕΡΤ δεν εκπέμπει πρόγραμμα σταθερά σε High Definition και δεν προβάλλεται το υπάρχον HD πρόγραμμα.
Η ανάπτυξη της ΕΡΤ απαιτεί παραγωγή και αγορά προγράμματος σε HD. Εδώ και τώρα πρέπει να γίνει έναρξη ροής προγράμματος στο σύστημα υψηλής ευκρίνειας HD.
Η Ε.Ρ.Τ  δηλαδή ενιαία  με όλες τις υπηρεσιακές της μονάδες παρατεταγμένες στην εθνική προσπάθεια, με πρόγραμμα κοινωφελούς χαρακτήρα στους τομείς της ενημέρωσης –  της επιμόρφωσης -  της ψυχαγωγίας – του πολιτισμού – του πολιτισμικού και του τοπικού γίγνεσθαι.
11. ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ που προβλέπεται μακάρι να υλοποιηθεί αλλά από την μεγάλη εμπειρία μας γνωρίζουμε – όπως γίνεται και με την τωρινή διοίκηση – άλλο είναι να προϋπολογίζεις και άλλο να αγοράζεις. Οι επενδύσεις που πρέπει να είναι συνεχείς σε υλικοτεχνική υποδομή για να περάσουμε στην ψηφιακή εποχή και το high definition έχουν καταστεί αναγκαίες. Η ΕΡΤ με ίδια κεφάλαια μπορεί να χρηματοδοτήσει αυτό το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και όχι να επιχορηγηθεί από κρατικό προϋπολογισμό όπως γίνεται στις χώρες της Ευρώπης γι’ αυτή τη λειτουργία, αρκεί βέβαια να σταματήσει η αφαίμαξη του ανταποδοτικού τέλους από την κυβέρνηση που καλείται η ΕΡΤ να χρηματοδοτεί οτιδήποτε έρχεται στο νου του κάθε Υπουργού προσθέτοντας υπηρεσίες και βάρη στην ΕΡΤ και τελευταία να επιχειρείται η μεγαλύτερη αφαίμαξή του ανταποδοτικού πόρου κι όχι φόρου όπως θέλει να λέει ο κ. Υπουργός με την αναδιάρθρωση και του μετοχικού της κεφαλαίου ώστε να κλείσει το ανταποδοτικό και μέρος της μαύρης τρύπας του προϋπολογισμού, γεγονός που είναι παράνομο.
12. ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Α. Δικτύωση περιφερειακών σταθμών. Ετήσιο όφελος 150.000€. Το ενοίκιο του δορυφόρου δεν έχει υπολογιστεί (χρόνιο αίτημα της ΠΟΣΠΕΡΤ).
Β. Ο εξορθολογισμός για τους πομπούς … το κόστος δεν είναι στο ύψος που αναφέρεται, είναι στα μισά.
Γ. Από την υποτιθέμενη συγχώνευση ενεργειακό όφελος 1.000.000€,…. Όποιο όφελος προκύψει θα είναι για ένα χρόνο μέχρι να μπούμε στην ψηφιακή εποχή κι αυτό θα είναι περίπου στο 25%.
Δ. Το ετήσιο κόστος ενοικίασης κυκλωμάτων για τη μεταφορά σήματος δεν αφορά την ΕΤ1.
Ε. Πρόσθετες εξοικονομήσεις …. δεν αφορά την ΕΤ1
ΣΤ. Ραδιοτηλεόραση…. Προϋπολογιζόμενο όφελος στο τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ 100.000€. Όφελος από μισθοδοσία υπαλλήλων δεν υπάρχει γιατί παραμένουν.
Ζ. Πρόσθετες αμοιβές προσωπικού…. Ισχύει και τώρα.
Η. Ορθολογική διαχείριση …. (μείωση αριθμού αποστολών… κλπ) …. Εκτός ότι ισχύει και σήμερα ας πάψει να συμπεριφέρεται σαν Διευθυντής ο κ. Υπουργός. Από ειδικός της υγείας δεν μπορεί να γίνει ειδικός της τηλεόρασης.
Θ. Δαπάνες μέσω τρίτων …. Τι εννοεί ; Αυθαίρετος υπολογισμός.
Ι. Η σταδιακή μείωση λόγω συνταξιοδότησης …  δεν είναι μέτρο εξοικονόμησης.
Επομένως μαζί με το κόστος των ενοικίων που λέει ότι θα γλιτώσει από άλλους οργανισμούς αλλά και τα υπόλοιπα, δεν μας έχει δώσει καμία απάντηση γιατί πρέπει να κλείσει η ΕΤ1 όλων των πλεονεκτημάτων, των λειτουργιών, της προσφοράς αλλά και των 4.000.000€ περίπου εσόδων από διαφημίσεις της προηγούμενης χρονιάς ακόμα κι αν το έβλεπε τεχνοκρατικά και οικονομίστικα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου