Και τολµούν τα γαλάζια στελέχη να λένε ακόµη σήµερα ότι η κατάσταση στην οικονοµία είναι χειρότερη από το 2014;;;
Τότε που η Ν∆ και το ΠΑΣΟΚ κατέστρεψαν συνειδητά ό,τι µπορούσαν
στο τελευταίο τρίµηνο, για να δυσκολέψουν τον Τσίπρα έναντι των
δανειστών; Τότε που διεπράχθη το µεγαλύτερο έγκληµα κατά της χώρας και
του λαού της, στο όνοµα της «αριστερής παρένθεσης»;
Και δεν ντρέπονται; Μία εξήγηση υπάρχει µόνο για το γεγονός ότι δεν ντρέπονται. Οτι δεν ξέρουν!
Γιατί στο Facebook δεν το έγραψαν αυτό! Πώς να το µάθουν; Πάντως, αν γνωρίζουν την αλήθεια, και συνεχίζουν να λένε αυτά που λένε, τότε είναι ασύλληπτοι ψεύτες!!!
Και δεν ντρέπονται; Μία εξήγηση υπάρχει µόνο για το γεγονός ότι δεν ντρέπονται. Οτι δεν ξέρουν!
Γιατί στο Facebook δεν το έγραψαν αυτό! Πώς να το µάθουν; Πάντως, αν γνωρίζουν την αλήθεια, και συνεχίζουν να λένε αυτά που λένε, τότε είναι ασύλληπτοι ψεύτες!!!
«Η οικονοµική κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί από τότε» (ενν. από τα
µέσα του 2015) και η «η Ελλάδα επέστρεψε σε στοιχειώδη ανάπτυξη το 2016.
Η ανάπτυξη προβλέπεται να επιταχυνθεί τα επόµενα χρόνια, υπό την
προϋπόθεση της πλήρους και έγκαιρης εφαρµογής του προγράµµατος, που
περιλαµβάνει και την ταχεία κατάργηση των capital controls που
υιοθετήθηκαν στα µέσα του 2015».
Αυτό ακριβώς αναφέρεται στην έκθεση-αξιολόγηση του ∆ΝΤ, που
δηµοσιεύθηκε πριν από λίγες µέρες, αναφορικά µε το ΣΗΜΕΡΑ της ελληνικής
οικονοµίας. Και τι λέει; Οτι αυτή επιτέλους σταθεροποιήθηκε, από τα µέσα
του 2015 και µετά! Και ότι επέστρεψε σε στοιχειώδη ανάπτυξη το 2016 και
αναµένεται να πάει πολύ καλύτερα από φέτος! Ολα αυτά ΤΩΡΑ, µε κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ.
Νωρίτερα, το 2014, µε Σαµαρά; Ηταν άραγε καλύτερα τα πράγµατα, όπως µας λένε οι Νεοδηµοκράτες βουλευτές, που παίρνουν γραµµή από το Twitter; Το ∆ΝΤ τους απαντά:
• «Μετά τον Ιούνιο του 2014, το πρόγραµµα εκτροχιάστηκε» (irretrievably off track).
• «Κατά τη διάρκεια του 2012-15, η δηµοσιονοµική προσαρµογή ήταν σηµαντική (3,25% του ΑΕΠ), αλλά υπολειπόταν του στόχου του προγράµµατος (7% του ΑΕΠ)… Μόλις το πρόγραµµα εξετράπη από την πορεία, το πρωτογενές πλεόνασµα µειώθηκε στο 0,25% του ΑΕΠ µέχρι το 2015, κάτω από τον αρχικό στόχο του προγράµµατος του 4,5% του ΑΕΠ και τον αναθεωρηµένο στόχο του προγράµµατος στο 3,5% του ΑΕΠ».
• «Τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις ήταν 1,9 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια της περιόδου του προγράµµατος, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του αρχικού στόχου».
• «Οσον αφορά τη σύνθεση της δηµοσιονοµικής προσαρµογής, οι στόχοι που ορίζονται δεν πληρούνται. Η πραγµατική προσαρµογή από την πλευρά των εσόδων (3% του ΑΕΠ) κατά τη διάρκεια του 2011-15 σε µεγάλο βαθµό επικεντρώθηκε κυρίως σε ad hoc µέτρα, συµπεριλαµβανοµένης της οπισθοδροµικής και στρεβλής φορολόγησης σε µικρές οµάδες πληθυσµού», ενώ «οι πρωτογενείς δαπάνες αυξήθηκαν ελαφρά (0,5% του ΑΕΠ)».
Νωρίτερα, το 2014, µε Σαµαρά; Ηταν άραγε καλύτερα τα πράγµατα, όπως µας λένε οι Νεοδηµοκράτες βουλευτές, που παίρνουν γραµµή από το Twitter; Το ∆ΝΤ τους απαντά:
• «Μετά τον Ιούνιο του 2014, το πρόγραµµα εκτροχιάστηκε» (irretrievably off track).
• «Κατά τη διάρκεια του 2012-15, η δηµοσιονοµική προσαρµογή ήταν σηµαντική (3,25% του ΑΕΠ), αλλά υπολειπόταν του στόχου του προγράµµατος (7% του ΑΕΠ)… Μόλις το πρόγραµµα εξετράπη από την πορεία, το πρωτογενές πλεόνασµα µειώθηκε στο 0,25% του ΑΕΠ µέχρι το 2015, κάτω από τον αρχικό στόχο του προγράµµατος του 4,5% του ΑΕΠ και τον αναθεωρηµένο στόχο του προγράµµατος στο 3,5% του ΑΕΠ».
• «Τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις ήταν 1,9 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια της περιόδου του προγράµµατος, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του αρχικού στόχου».
• «Οσον αφορά τη σύνθεση της δηµοσιονοµικής προσαρµογής, οι στόχοι που ορίζονται δεν πληρούνται. Η πραγµατική προσαρµογή από την πλευρά των εσόδων (3% του ΑΕΠ) κατά τη διάρκεια του 2011-15 σε µεγάλο βαθµό επικεντρώθηκε κυρίως σε ad hoc µέτρα, συµπεριλαµβανοµένης της οπισθοδροµικής και στρεβλής φορολόγησης σε µικρές οµάδες πληθυσµού», ενώ «οι πρωτογενείς δαπάνες αυξήθηκαν ελαφρά (0,5% του ΑΕΠ)».
Τα διαβάζετε; Τα βλέπετε µε τα µάτια σας; ∆εν τα γράφει Το ΧΩΝΙ. Αυτή
τη φορά… τα γράφει το ∆ΝΤ!!! Για να σταµατήσει επιτέλους αυτή η σάπια
καραµέλα του ότι η Ν∆ είχε πρόγραµµα µείωσης της φορολογίας και µείωσης
των δαπανών, σε αντίθεση µε τον δήθεν ιδεοληπτικό ΣΥΡΙΖΑ!!!
Ε, λοιπόν, τους το αφιερώνουµε, για άλλη µια φορά, µε αγάπη από το ∆ΝΤ: «Η πραγµατική προσαρµογή από την πλευρά των εσόδων (3% του ΑΕΠ) κατά τη διάρκεια του 2011-15 σε µεγάλο βαθµό επικεντρώθηκε κυρίως σε ad hoc µέτρα, συµπεριλαµβανοµένης της οπισθοδροµικής και στρεβλής φορολόγησης σε µικρές οµάδες πληθυσµού», ενώ «οι πρωτογενείς δαπάνες αυξήθηκαν ελαφρά (0,5% του ΑΕΠ)».
Αρα, τι ακριβώς ήταν καλύτερο το 2014, όπως µας πρήζουν οληµερίς τα κανάλια;
• Οτι η οικονοµία έγραψε έλλειµµα 3 δισ. ευρώ (όπως έχει δηµοσιεύσει Το ΧΩΝΙ κόντρα στο γενικευµένο ψέµα όλων των υπολοίπων);
• Οτι η φορολογική επιβάρυνση των πολιτών βάρεσε κόκκινο (παρότι στο τέλος η οικονοµία έγραψε έλλειµµα;) ∆ηλαδή ακολουθούσε κλιµάκωση της λιτότητας εις το διηνεκές, προκειµένου και να καλυφθεί η τρύπα αλλά και να πιαστούν οι νέοι άπιαστοι στόχοι;;;
• Οτι το διαθέσιµο εισόδηµα των νοικοκυριών µειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση µε το 2013;
• Οτι η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών µειώθηκε κατά 2,2% σε σύγκριση µε το 2013;
• Οτι το ποσοστό αποταµίευσης των νοικοκυριών έκλεισε στο -6% από -4,2% του 2013;
Τι από όλα αυτά είναι τόσο καλό, αλήθεια, για να µπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει success story; Μόνο ένα είδος ανθρώπου µπορεί να συγκρίνει το 2014 µε σήµερα και να καταλήξει στο συµπέρασµα ότι τότε η οικονοµία ήταν σε καλύτερη κατάσταση. Του άσχετου… (Εκπρόσωποι του συγκεκριµένου είδους παρελαύνουν καθηµερινά από τις οθόνες σας. Απλά, ανοίξτε ΣΚΑΪ και θα δείτε δεκάδες τέτοιους!).
Ε, λοιπόν, τους το αφιερώνουµε, για άλλη µια φορά, µε αγάπη από το ∆ΝΤ: «Η πραγµατική προσαρµογή από την πλευρά των εσόδων (3% του ΑΕΠ) κατά τη διάρκεια του 2011-15 σε µεγάλο βαθµό επικεντρώθηκε κυρίως σε ad hoc µέτρα, συµπεριλαµβανοµένης της οπισθοδροµικής και στρεβλής φορολόγησης σε µικρές οµάδες πληθυσµού», ενώ «οι πρωτογενείς δαπάνες αυξήθηκαν ελαφρά (0,5% του ΑΕΠ)».
Αρα, τι ακριβώς ήταν καλύτερο το 2014, όπως µας πρήζουν οληµερίς τα κανάλια;
• Οτι η οικονοµία έγραψε έλλειµµα 3 δισ. ευρώ (όπως έχει δηµοσιεύσει Το ΧΩΝΙ κόντρα στο γενικευµένο ψέµα όλων των υπολοίπων);
• Οτι η φορολογική επιβάρυνση των πολιτών βάρεσε κόκκινο (παρότι στο τέλος η οικονοµία έγραψε έλλειµµα;) ∆ηλαδή ακολουθούσε κλιµάκωση της λιτότητας εις το διηνεκές, προκειµένου και να καλυφθεί η τρύπα αλλά και να πιαστούν οι νέοι άπιαστοι στόχοι;;;
• Οτι το διαθέσιµο εισόδηµα των νοικοκυριών µειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση µε το 2013;
• Οτι η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών µειώθηκε κατά 2,2% σε σύγκριση µε το 2013;
• Οτι το ποσοστό αποταµίευσης των νοικοκυριών έκλεισε στο -6% από -4,2% του 2013;
Τι από όλα αυτά είναι τόσο καλό, αλήθεια, για να µπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει success story; Μόνο ένα είδος ανθρώπου µπορεί να συγκρίνει το 2014 µε σήµερα και να καταλήξει στο συµπέρασµα ότι τότε η οικονοµία ήταν σε καλύτερη κατάσταση. Του άσχετου… (Εκπρόσωποι του συγκεκριµένου είδους παρελαύνουν καθηµερινά από τις οθόνες σας. Απλά, ανοίξτε ΣΚΑΪ και θα δείτε δεκάδες τέτοιους!).
Χαστούκι στο Σαµαρικό αφήγηµα
Μπορεί τα στελέχη της Ν∆ να έχουν πεισθεί και τα ίδια (τόσες φορές που το διάβασαν στο twitter από διάφορες οµάδες βλακείας κ.λπ.) ότι το 2014 στη χώρα είχαµε «success story», ωστόσο η πραγµατικότητα είναι… ότι δεν είχαµε. Αντίθετα, είχαµε ένα έγκληµα κανονικό εις βάρος του ελληνικού λαού, µιας και στο τέλος εκείνης της χρονιάς η ελληνική οικονοµία οδηγήθηκε τεχνηέντως στα βράχια. Από ποιους; Από τον Σαµαρά και τον Βενιζέλο, που ύφαναν τότε το σενάριο της αριστερής παρένθεσης!
Αρα, αυτό που συνέβη το 2014 δεν είναι για γαλάζια πανηγύρια. Είναι για γαλαζοπράσινες απολογίες! Αυτό φωνάζει Το ΧΩΝΙ εδώ και µήνες! Και από την προηγούµενη βδοµάδα, έχει ως απόδειξη… και την έκθεση του ∆ΝΤ!
Γιατί ουσιαστικά, αυτή η 75σέλιδη έκθεση-αξιολόγηση του ∆ΝΤ (που συντάχθηκε τον προηγούµενο Φεβρουάριο αναφορικά µε το πρόγραµµα διάσωσης της Ελλάδας για την τριετία 2012-2015) επιβεβαιώνει απόλυτα το γαλαζοπράσινο σχέδιο οικονοµικής ασφυξίας της χώρας το 2014. Συγκεκριµένα, αφού διαβάζουµε ότι το πλάνο για την τριετία 2012-15 προέβλεπε 16 συνολικά τριµηνιαίες αξιολογήσεις, από τις οποίες ολοκληρώθηκαν µόνο οι πέντε, και αυτές µε µεγάλες καθυστερήσεις, στη συνέχεια η έκθεση αναφέρει ότι από τον Ιούνιο του 2014 και µετά… «το πρόγραµµα εκτροχιάστηκε»!
Μπορεί τα στελέχη της Ν∆ να έχουν πεισθεί και τα ίδια (τόσες φορές που το διάβασαν στο twitter από διάφορες οµάδες βλακείας κ.λπ.) ότι το 2014 στη χώρα είχαµε «success story», ωστόσο η πραγµατικότητα είναι… ότι δεν είχαµε. Αντίθετα, είχαµε ένα έγκληµα κανονικό εις βάρος του ελληνικού λαού, µιας και στο τέλος εκείνης της χρονιάς η ελληνική οικονοµία οδηγήθηκε τεχνηέντως στα βράχια. Από ποιους; Από τον Σαµαρά και τον Βενιζέλο, που ύφαναν τότε το σενάριο της αριστερής παρένθεσης!
Αρα, αυτό που συνέβη το 2014 δεν είναι για γαλάζια πανηγύρια. Είναι για γαλαζοπράσινες απολογίες! Αυτό φωνάζει Το ΧΩΝΙ εδώ και µήνες! Και από την προηγούµενη βδοµάδα, έχει ως απόδειξη… και την έκθεση του ∆ΝΤ!
Γιατί ουσιαστικά, αυτή η 75σέλιδη έκθεση-αξιολόγηση του ∆ΝΤ (που συντάχθηκε τον προηγούµενο Φεβρουάριο αναφορικά µε το πρόγραµµα διάσωσης της Ελλάδας για την τριετία 2012-2015) επιβεβαιώνει απόλυτα το γαλαζοπράσινο σχέδιο οικονοµικής ασφυξίας της χώρας το 2014. Συγκεκριµένα, αφού διαβάζουµε ότι το πλάνο για την τριετία 2012-15 προέβλεπε 16 συνολικά τριµηνιαίες αξιολογήσεις, από τις οποίες ολοκληρώθηκαν µόνο οι πέντε, και αυτές µε µεγάλες καθυστερήσεις, στη συνέχεια η έκθεση αναφέρει ότι από τον Ιούνιο του 2014 και µετά… «το πρόγραµµα εκτροχιάστηκε»!
Ο Σαµαράς και το δίχτυ (κοινωνικής προστασίας)
Επίσης, σχετικά µε το «δίκτυ κοινωνικής προστασίας», η έκθεση του ∆ΝΤ (σελ. 19) υποστηρίζει ότι τα τεχνικά κλιµάκια του ∆ΝΤ είχαν ταχθεί υπέρ ενός προγράµµατος «ελάχιστου εγγυηµένου εισοδήµατος». Μάλιστα, η κυβέρνηση Σαµαρά είχε δεσµευθεί ρητά, στις 21 ∆εκεµβρίου του 2012, µέσα στο µνηµόνιο, να εφαρµόσει πιλοτικά σε δύο περιοχές της χώρας το πρόγραµµα ελάχιστου εγγυηµένου εισοδήµατος, «µε ανώτατη δαπάνη 20 εκατ. ευρώ, που θα ξεκινήσει το 2014» (Memorandum of Economic and Financial Policies, σελ. 43).
Στην πέµπτη αξιολόγηση του τότε προγράµµατος, το ∆ΝΤ (έκθεση για την Ελλάδα υπ’ αρ. 14/151, σελ. 26) επανέλαβε τη σύστασή του προς την κυβέρνηση να εφαρµόσει το πρόγραµµα εγγυηµένου εισοδήµατος για την προστασία των πιο ευάλωτων στρωµάτων. Προφανώς όµως, εκείνη δεν το έκανε ποτέ, και χρειάστηκε να έρθει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ώστε το πρόγραµµα αυτό να εφαρµοστεί «πιλοτικά µόλις στις αρχές του 2015» (έκθεση υπ’ αρ. 17/44), δηλαδή τρία χρόνια µετά τις υποσχέσεις Σαµαρά.
Επίσης, σχετικά µε το «δίκτυ κοινωνικής προστασίας», η έκθεση του ∆ΝΤ (σελ. 19) υποστηρίζει ότι τα τεχνικά κλιµάκια του ∆ΝΤ είχαν ταχθεί υπέρ ενός προγράµµατος «ελάχιστου εγγυηµένου εισοδήµατος». Μάλιστα, η κυβέρνηση Σαµαρά είχε δεσµευθεί ρητά, στις 21 ∆εκεµβρίου του 2012, µέσα στο µνηµόνιο, να εφαρµόσει πιλοτικά σε δύο περιοχές της χώρας το πρόγραµµα ελάχιστου εγγυηµένου εισοδήµατος, «µε ανώτατη δαπάνη 20 εκατ. ευρώ, που θα ξεκινήσει το 2014» (Memorandum of Economic and Financial Policies, σελ. 43).
Στην πέµπτη αξιολόγηση του τότε προγράµµατος, το ∆ΝΤ (έκθεση για την Ελλάδα υπ’ αρ. 14/151, σελ. 26) επανέλαβε τη σύστασή του προς την κυβέρνηση να εφαρµόσει το πρόγραµµα εγγυηµένου εισοδήµατος για την προστασία των πιο ευάλωτων στρωµάτων. Προφανώς όµως, εκείνη δεν το έκανε ποτέ, και χρειάστηκε να έρθει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ώστε το πρόγραµµα αυτό να εφαρµοστεί «πιλοτικά µόλις στις αρχές του 2015» (έκθεση υπ’ αρ. 17/44), δηλαδή τρία χρόνια µετά τις υποσχέσεις Σαµαρά.
∆ΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ∆ΝΤ: «Η ΕΛΛΑ∆Α ΕΧΕΙ ∆ΥΝΑΜΙΚΗ ΓΙΑ ΙΣΧΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Σε σχόλιο που συνοδεύει την έκθεση του ∆ΝΤ, ο εκτελεστικός διευθυντής
και εκπρόσωπος για την Ελλάδα στο Ταµείο, Μιχαήλ Ψαλιδόπουλος, εκτιµά
ότι «η ελληνική οικονοµία άλλαξε κεφάλαιο το β› τρίµηνο του 2016,
έχοντας παρουσιάσει δύο συνεχόµενα τρίµηνα θετικής αύξησης του ΑΕΠ».
Προχωρά, µάλιστα, σε µια σειρά από διαπιστώσεις, όπως για παράδειγµα
ότι:
• «Η απασχόληση στον ιδιωτικό τοµέα σηµείωσε θετικό αθροιστικό ισοζύγιο 136.260 νέων θέσεων εργασίας το 2016».
• «Η βιοµηχανική παραγωγή αυξήθηκε την περίοδο Ιανουάριος-Νοέµβριος 2016 (2,3%)»
• «Το οικονοµικό κλίµα βελτιώθηκε στο υψηλότερο σηµείο του χρόνου το ∆εκέµβριο [του 2016] χάρη στην κατανάλωση και τις αισιόδοξες προσδοκίες στον κατασκευαστικό κλάδο».
• «Οι Ελληνες εξαγωγείς κατάφεραν να διατηρήσουν, αν όχι να αυξήσουν, το µερίδιό τους στις παγκόσµιες εξαγωγές, παρά την έλλειψη ρευστότητας».
• «Το πρωτογενές αποτέλεσµα του 2015 κατέγραψε ποσοστό 0,25% του ΑΕΠ, ξεπερνώντας το στόχο -0,25%... Τα διαθέσιµα στοιχεία για το 2016 δείχνουν ότι το αποτέλεσµα θα ξεπεράσει το στόχο του προγράµµατος για 0,5% πρωτογενές αποτέλεσµα, µε µεγάλη διαφορά» (θα είναι περίπου 2%).
Και καταλήγει ο Μ. Ψαλιδόπουλος: «Με βάση τις παραπάνω ενθαρρυντικές ενδείξεις και εκτιµήσεις, είναι ασφαλές να υποθέσουµε ότι η ελληνική οικονοµία έχει τη δυναµική να περάσει σε δρόµο νέας και ισχυρότερης ανάπτυξης».
• «Η απασχόληση στον ιδιωτικό τοµέα σηµείωσε θετικό αθροιστικό ισοζύγιο 136.260 νέων θέσεων εργασίας το 2016».
• «Η βιοµηχανική παραγωγή αυξήθηκε την περίοδο Ιανουάριος-Νοέµβριος 2016 (2,3%)»
• «Το οικονοµικό κλίµα βελτιώθηκε στο υψηλότερο σηµείο του χρόνου το ∆εκέµβριο [του 2016] χάρη στην κατανάλωση και τις αισιόδοξες προσδοκίες στον κατασκευαστικό κλάδο».
• «Οι Ελληνες εξαγωγείς κατάφεραν να διατηρήσουν, αν όχι να αυξήσουν, το µερίδιό τους στις παγκόσµιες εξαγωγές, παρά την έλλειψη ρευστότητας».
• «Το πρωτογενές αποτέλεσµα του 2015 κατέγραψε ποσοστό 0,25% του ΑΕΠ, ξεπερνώντας το στόχο -0,25%... Τα διαθέσιµα στοιχεία για το 2016 δείχνουν ότι το αποτέλεσµα θα ξεπεράσει το στόχο του προγράµµατος για 0,5% πρωτογενές αποτέλεσµα, µε µεγάλη διαφορά» (θα είναι περίπου 2%).
Και καταλήγει ο Μ. Ψαλιδόπουλος: «Με βάση τις παραπάνω ενθαρρυντικές ενδείξεις και εκτιµήσεις, είναι ασφαλές να υποθέσουµε ότι η ελληνική οικονοµία έχει τη δυναµική να περάσει σε δρόµο νέας και ισχυρότερης ανάπτυξης».
«Σφαλιάρα» και για τα αντίµετρα
Στην πλειονότητά τους, τα µέλη του ∆Σ του Ταµείου «συµφώνησαν ότι η
Ελλάδα δεν χρειάζεται περαιτέρω δηµοσιονοµική προσαρµογή αυτή τη
στιγµή». Επίσης, «οι περισσότεροι τάχθηκαν υπέρ ενός ουδέτερου
δηµοσιονοµικού αποτελέσµατος […]».
Σε ό,τι αφορά το χρέος, ενώ τονίζεται ότι θα χρειαστεί περαιτέρω ανακούφιση, «για να επανέλθει η βιωσιµότητά του, (ενν. τα µέλη του ∆Σ) τόνισαν την ανάγκη να ρυθµιστεί αυτή η ανακούφιση πάνω σε ρεαλιστικές προβλέψεις για τη δυνατότητα της Ελλάδας να διατηρήσει πλεονάσµατα και µακροπρόθεσµη ανάπτυξη».
Και µετά από όλα αυτά, η ερώτηση είναι µία: Ποιον να πιστέψουµε; Το ∆ΝΤ ή τη Ν∆; Ιδού η απορία.
Σε ό,τι αφορά το χρέος, ενώ τονίζεται ότι θα χρειαστεί περαιτέρω ανακούφιση, «για να επανέλθει η βιωσιµότητά του, (ενν. τα µέλη του ∆Σ) τόνισαν την ανάγκη να ρυθµιστεί αυτή η ανακούφιση πάνω σε ρεαλιστικές προβλέψεις για τη δυνατότητα της Ελλάδας να διατηρήσει πλεονάσµατα και µακροπρόθεσµη ανάπτυξη».
Και µετά από όλα αυτά, η ερώτηση είναι µία: Ποιον να πιστέψουµε; Το ∆ΝΤ ή τη Ν∆; Ιδού η απορία.
Το γράφηµα από Το ΧΩΝΙ, που λέει όλη την αλήθεια
Την απεικόνιση της συνειδητής (και εγκληµατικής) καταστροφής της
ελληνικής οικονοµίας το τελευταίο τρίµηνο του 2014 τη βλέπουµε
–ιδιαιτέρως παραστατικά- στο γράφηµα που επιµελήθηκε η εφηµερίδα µας
(και δηµοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2016). Εκεί, λοιπόν, αποδεικνύεται
ότι ενώ όλους τους προηγούµενους µήνες η κυβέρνηση Σαµαρά έπιανε τους
στόχους του πρωτογενούς πλεονάσµατος, από τον Οκτώβριο και µετά (το
τελευταίο τρίµηνο δηλαδή) η εικόνα αλλάζει. Με αποτέλεσµα να κλείσει η
χρονιά… µε 3 δισ. έλλειµµα!!!
Είναι αυτό που λέει ακριβώς και ο συντάκτης της έκθεσης του ∆ΝΤ… «the program went irretrievably off track».
Μάλιστα, υπάρχει και εξήγηση γιατί όλη αυτή την καταστροφή ο Σαµαράς τη στρίµωξε στα νούµερα του ∆εκεµβρίου. Μα, γιατί τα αποτελέσµατα του ∆εκεµβρίου του 2014 θα δηµοσιοποιούνταν µετά τις 25 Ιανουαρίου του 2015, που είχε ορίσει ο ίδιος τις εκλογές. Αρα, έπιανε τους στόχους καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, για να έχει να λέει ότι η χρονιά του ήταν successful, µέχρι που στο τέλος… πάτησε το γκάζι προς το γκρεµό, προσπαθώντας να δηµιουργήσει το µεγαλύτερο δηµοσιονοµικό κενό που µπορούσε.
Εκαψε ό,τι καίγεται. Για να µην αντέξει ο Τσίπρας στη διαπραγµάτευση που ξεκινούσε µε τους δανειστές. Για να πνιγεί. Και µαζί του ας πνιγόταν και ο λαός. ∆εν τους ένοιαζε αυτό.
Μάλιστα, υπάρχει και εξήγηση γιατί όλη αυτή την καταστροφή ο Σαµαράς τη στρίµωξε στα νούµερα του ∆εκεµβρίου. Μα, γιατί τα αποτελέσµατα του ∆εκεµβρίου του 2014 θα δηµοσιοποιούνταν µετά τις 25 Ιανουαρίου του 2015, που είχε ορίσει ο ίδιος τις εκλογές. Αρα, έπιανε τους στόχους καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, για να έχει να λέει ότι η χρονιά του ήταν successful, µέχρι που στο τέλος… πάτησε το γκάζι προς το γκρεµό, προσπαθώντας να δηµιουργήσει το µεγαλύτερο δηµοσιονοµικό κενό που µπορούσε.
Εκαψε ό,τι καίγεται. Για να µην αντέξει ο Τσίπρας στη διαπραγµάτευση που ξεκινούσε µε τους δανειστές. Για να πνιγεί. Και µαζί του ας πνιγόταν και ο λαός. ∆εν τους ένοιαζε αυτό.
Αναφορικά µε το (πραγµατικα βαρβαρο) πρώτο µνηµόνιο
Αναφορικά µε τη συµφωνία χρηµατοδότησης της περιόδου 2010-2012, η
έκθεση (υπ’ αρ. 17/44) του ∆ΝΤ αναφέρει ότι υπήρξε σηµαντική
δηµοσιονοµική προσαρµογή, «αλλά η ύφεση ήταν βαθύτερη από το
αναµενόµενο, οι αδυναµίες του χρηµατοπιστωτικού τοµέα αυξήθηκαν και δεν
επιτεύχθηκε βιωσιµότητα του χρέους».
Την περίοδο 2010-2011, η «προσαρµογή βασίστηκε κυρίως στα έσοδα, µε βάση µέτρα όπως η αύξηση στο ΦΠΑ, ο φόρος ακίνητης περιουσίας και διεύρυνση της βάσης φορολογίας εισοδήµατος. Οι επενδύσεις, άλλες διακριτικές δαπάνες και σε µικρότερο βαθµό οι µισθοί έφεραν το βάρος της προσαρµογής, όσον αφορά τα έξοδα. Λόγω της πτώσης του ΑΕΠ, οι σχετικά µετριοπαθείς µειώσεις στις πρωτογενείς δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ συγκάλυψαν τις σηµαντικές περικοπές σε ονοµαστικά ποσά».
Στο σηµείο όπου η έκθεση αναλύει το σχεδιασµό του προγράµµατος, τα κλιµάκια του Ταµείου θέτουν ορισµένα κρίσιµα ερωτήµατα τα οποία αφορούν και στη δική του… αυτοκριτική. Για παράδειγµα, αναρωτιέται αν «η δηµοσιονοµική προσαρµογή και οι στόχοι πρωτογενούς πλεονάσµατος ήταν ρεαλιστικοί» (σελ. 31, παρ. 49). Εµµέσως πλην σαφώς, παραδέχεται ότι δεν ήταν: «Βασιζόµενο σε στοιχεία από 27 χώρες, το ∆ΝΤ υποστηρίζει ότι η προσαρµογή πάνω από 5% του ΑΕΠ µέσα σε 3 χρόνια (ή 1,7% το χρόνο κατά µέσο όρο) έχει αυξητικά αρνητικό αντίκτυπο στη µεσοπρόθεσµη δυναµική του χρέους επί του ΑΕΠ.
Στην Ελλάδα, το όριο αυτό ξεπεράστηκε σηµαντικά την περίοδο 2010-2013, µε το κυκλικά προσαρµοσµένο πρωτογενές αποτέλεσµα να βελτιώνεται κατά 17,3% του ΑΕΠ ή 4,3% το χρόνο κατά µέσο όρο, πράγµα που πιθανότατα συνέβαλε στην επιδείνωση του λόγου του χρέους επί του ΑΕΠ.
Επίσης, ο ρυθµός της προσαρµογής της Ελλάδας (2010-2013) ήταν πολύ άνω των περιπτώσεων προ του 2008 των µεγάλων προσαρµογών στην Ευρώπη, όπως της ∆ανίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας, που βασίστηκαν σε εργαλεία ισοτιµίας και επιτοκίων ώστε να δοθεί ώθηση στις εξαγωγές και τις επενδύσεις. Φαίνεται ότι η πραγµατοποιηθείσα προσαρµογή στο πλαίσιο της εσωτερικής υποτίµησης της Ελλάδας ίσως ξεπέρασε ένα «όριο ταχύτητας», πέρα από το οποίο η δυνατότητα της οικονοµίας να σηκώσει ένα συγκεκριµένο βάρος χρέους είναι µειωµένη, ενώ η εµπιστοσύνη των επενδυτών και η κοινωνική συνοχή υπονοµεύονται».
Την περίοδο 2010-2011, η «προσαρµογή βασίστηκε κυρίως στα έσοδα, µε βάση µέτρα όπως η αύξηση στο ΦΠΑ, ο φόρος ακίνητης περιουσίας και διεύρυνση της βάσης φορολογίας εισοδήµατος. Οι επενδύσεις, άλλες διακριτικές δαπάνες και σε µικρότερο βαθµό οι µισθοί έφεραν το βάρος της προσαρµογής, όσον αφορά τα έξοδα. Λόγω της πτώσης του ΑΕΠ, οι σχετικά µετριοπαθείς µειώσεις στις πρωτογενείς δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ συγκάλυψαν τις σηµαντικές περικοπές σε ονοµαστικά ποσά».
Στο σηµείο όπου η έκθεση αναλύει το σχεδιασµό του προγράµµατος, τα κλιµάκια του Ταµείου θέτουν ορισµένα κρίσιµα ερωτήµατα τα οποία αφορούν και στη δική του… αυτοκριτική. Για παράδειγµα, αναρωτιέται αν «η δηµοσιονοµική προσαρµογή και οι στόχοι πρωτογενούς πλεονάσµατος ήταν ρεαλιστικοί» (σελ. 31, παρ. 49). Εµµέσως πλην σαφώς, παραδέχεται ότι δεν ήταν: «Βασιζόµενο σε στοιχεία από 27 χώρες, το ∆ΝΤ υποστηρίζει ότι η προσαρµογή πάνω από 5% του ΑΕΠ µέσα σε 3 χρόνια (ή 1,7% το χρόνο κατά µέσο όρο) έχει αυξητικά αρνητικό αντίκτυπο στη µεσοπρόθεσµη δυναµική του χρέους επί του ΑΕΠ.
Στην Ελλάδα, το όριο αυτό ξεπεράστηκε σηµαντικά την περίοδο 2010-2013, µε το κυκλικά προσαρµοσµένο πρωτογενές αποτέλεσµα να βελτιώνεται κατά 17,3% του ΑΕΠ ή 4,3% το χρόνο κατά µέσο όρο, πράγµα που πιθανότατα συνέβαλε στην επιδείνωση του λόγου του χρέους επί του ΑΕΠ.
Επίσης, ο ρυθµός της προσαρµογής της Ελλάδας (2010-2013) ήταν πολύ άνω των περιπτώσεων προ του 2008 των µεγάλων προσαρµογών στην Ευρώπη, όπως της ∆ανίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας, που βασίστηκαν σε εργαλεία ισοτιµίας και επιτοκίων ώστε να δοθεί ώθηση στις εξαγωγές και τις επενδύσεις. Φαίνεται ότι η πραγµατοποιηθείσα προσαρµογή στο πλαίσιο της εσωτερικής υποτίµησης της Ελλάδας ίσως ξεπέρασε ένα «όριο ταχύτητας», πέρα από το οποίο η δυνατότητα της οικονοµίας να σηκώσει ένα συγκεκριµένο βάρος χρέους είναι µειωµένη, ενώ η εµπιστοσύνη των επενδυτών και η κοινωνική συνοχή υπονοµεύονται».
(ΠΗΓΗ: http://www.toxwni.gr/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου