Νέα στοιχεία για την τύχη του αεροπλάνου της EgyptAir της πτήσης 804
ήρθαν στη δημοσιότητα το βράδυ της Παρασκευής, καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ
του CNN, το οποίο επικαλείται δεδομένα της πτήσης, πριν τη συντριβή,
στο αεροπλάνο της EgyptAir εκδηλώθηκε φωτιά.
Όπως έγραψε το CNN,
υπάρχουν καταγραφές ενεργοποίησης των αισθητήρων καπνού, οι οποίες
συμπίπτουν με το χρόνο που το αεροπλάνο άρχισε να χάνει ύψος. Αυτά τα
δεδομένα έχουν καταγραφεί από το ACARS (Aircraft Communications
Addressing and Reporting System), το οποίο είναι ένα σύστημα
επικοινωνίας ανάμεσα στο αεροσκάφος και τον πύργο ελέγχου.
Την
άποψη αυτή υποστήριξε και ο αεροπορικός αναλυτής Τιμ Βαν Μπέβερ
μιλώντας στην Deutsche Welle. «Υπήρξε φωτιά στο εσωτερικό του
αεροπλάνου. Το σύστημα μας στέλνει πεντακάθαρα μηνύματα. Αναγνωρίστηκε
καπνός στο χώρο της τουαλέτας. Δύο λεπτά αργότερα τα συστήματα ελέγχου
του αεροπλάνου δεν λειτουργούσαν».
Σύμφωνα με το ντοκουμέντο του CNN αλλά και στοιχεία της ειδικής
ιστοσελίδας Aviation Herald, λίγη ώρα πριν το αεροσκάφος χαθεί από τα
ραντάρ, το διαγνωστικό σύστημα ενημερώνει διαδοχικά ότι υπάρχει καπνός στην τουαλέτα (03:26 ώρα Ελλάδος) και ακολούθως (03:27), σε σημείο όπου βρίσκονται ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου (avionics bay).
Ακολουθούν τρία ακόμη μηνύματα (03:29)
τα οποία καταγράφουν πρόβλημα στους αισθητήρες κάποιων παραθύρων,
στοιχείο που πιθανώς υποδεικνύει απότομη αύξηση θερμοκρασίας. Τα
δύο τελευταία μηνύματα που καταγράφηκαν, σύμφωνα με την Aviation Herald,
αποτυπώνουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα στα συστήματα ελέγχου πτήσης.
Οι
ενδείξεις καταγράφονται μέσα σε διάστημα τριών λεπτών, από τις 03:26 τα
ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) έως τις 03:29, δηλαδή λίγα λεπτά πριν χαθεί το
στίγμα του Airbus. Τα νέα αυτά στοιχεία οδηγούν τις έρευνες στο να
εξετάσουν διεξοδικά το σενάριο εάν υπήρξε πυροδότηση εκρηκτικού μηχανισμού στην τουαλέτα του αεροπλάνου, όπου και υπάρχει η πρώτη ενεργοποίηση των αισθητήρων καπνού.
Το
γεγονός επιβεβαίωσαν σήμερα οι ερευνητές από το Γαλλικό Γραφείο Ερευνών
Δυστυχημάτων, κρίνοντας ωστόσο πως είναι πρόωρο ακόμη ν’αποτολμηθεί
οποιαδήποτε ερμηνεία αυτών των στοιχείων.
Το ΒΕΑ «επιβεβαιώνει πως
υπήρξε εκπομπή μηνυμάτων Acars (Aircraft Communication Addressing and
Reporting System) που επεσήμαιναν την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο λίγο
πριν την παύση αναμετάδοσης δεδομένων πτήσης», δήλωσε εκπρόσωπος του
Γραφείου, μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Tα πιθανά σενάρια
Οι
γαλλικές αρχές ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε
Γκολ, εξετάζουν τις κάμερες ασφαλείας και ελέγχουν τον κατάλογο των
επιβατών προκειμένου να βρουν στοιχεία που συνδέονται με ενδεχόμενη
τρομοκρατική ενέργεια. Την κατεύθυνση αυτή των ερευνών επιβεβαιώνουν και
οι πληροφορίες από πηγή που συμμετέχει στις έρευνες και είπε στο CNN
ότι κανείς από τους επιβάτες δεν συμπεριλαμβάνονταν στις λίστες «υπόπτων
για σύνδεση με τρομοκρατία» των μυστικών υπηρεσιών. Σε αυτό το πλαίσιο,
οι αρχές εξετάζουν τα σενάρια είτε της δράσης μεμονωμένου ατόμου, είτε
ομάδας που οργάνωσε το ενδεχόμενο χτύπημα και αυτό εκτελέστηκε από
πρόσωπο που βρίσκεται στη λίστα των επιβατών.
Οι
έρευνες περιλαμβάνουν έλεγχο σε πρόσωπα που έχουν πρόσβαση σε αεροσκάφη
κι εξονυχιστική εξέταση του υλικού που έχουν καταγράψει οι κάμερες
κλειστού κυκλώματος στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού, όπου
εφαρμόζονται ήδη αυστηρά μέτρα ασφαλείας μετά τις επιθέσεις του 2015,
προκειμένου να εντοπίσουν εργαζόμενους που ενδεχομένως έχουν
ριζοσπαστικοποιηθεί.
Τα υπόλοιπα σενάρια
Το σενάριο
της τρομοκρατικής ενέργειας θεωρήθηκε από τις πρώτες ώρες που έγινε
γνωστή η είδηση της εξαφάνισης του αεροπλάνου ως το επικρατέστερο. Ένας
λόγος είναι ότι τα AirBus 320 θεωρούνται από τα πλέον ασφαλή και
αξιόπιστα, ενώ το συγκεκριμένο ήταν και σχετικά καινούριο, κατασκευής
του 2003, γεγονός που μειώνει τις πιθανότητες πολύ σοβαρών βλαβών, χωρίς
όμως να τις αποκλείει.
Το ενδεχόμενο της κατάρριψης από εδάφους
θεωρήθηκε απίθανο από την πρώτη στιγμή εξαιτίας της περιοχής στην οποία
βρισκόταν όταν χάθηκαν τα ίχνη του.
Το σενάριο του ανθρώπινου
λάθους ποτέ δεν μπορεί να αποκλειστεί σε περιπτώσεις αεροπορικών
δυστυχημάτων. Όπως, όμως, εξήγησαν οι ειδικοί σε θέματα αεροπλοΐας, το
γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία επικοινωνία των κυβερνητών με το Κέντρο
Ελέγχου το αποδυναμώνει αισθητά.
Οι 400 ανησυχητικές περιπτώσεις
Μετά
τις επιθέσεις των τζιχαντιστών τον περασμένο χρόνο στο Παρίσι, οι Αρχές
αποφάσισαν να περάσουν από το μικροσκόπιο τις 86.000 άδειες πρόσβασης
στην «απαγορευμένη», όπως αποκαλείται, ζώνη του αερολιμένα Ρουασί Σαρλ
ντε Γκολ.
Συνολικά, το διάστημα μεταξύ του Ιανουαρίου του 2015 και
του Απριλίου του 2016, σε περισσότερους από 600 ανθρώπους οι άδειες
πρόσβασης έχουν ανακληθεί ή δεν τους έχουν χορηγηθεί ή δεν έχουν
ανανεωθεί. Μεταξύ αυτών, οι 85 θεωρούνται ύποπτοι για
ριζοσπαστικοποίηση, σύμφωνα με τις γαλλικές Αρχές. Παρά το γεγονός
αυτό, καταμετρώνται ακόμη «400 ανησυχητικές περιπτώσεις
ριζοσπαστικοποίησης» επιβεβαιώνει μια πηγή ενήμερη για την υπόθεση.
Με
στόχο να τους αναγνωρίσουν, οι Αρχές ερευνούν και την παραμικρή
λεπτομέρεια: την άρνηση, για παράδειγμα, από έναν εργαζόμενο γένους
αρσενικού να απευθύνεται σε μια γυναίκα ή να λαμβάνει οδηγίες από μια
γυναίκα επαρκεί προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο να του ανακληθεί η
άδεια εισόδου του.
Από την Πέμπτη, το προσωπικό εδάφους που είχε
την ευκαιρία να προσεγγίσει το αεροσκάφος της αιγυπτιακής εταιρείας που
βυθίστηκε στη Μεσόγειο τη νύχτα της Τετάρτης, δίνει κατάθεση στους
ερευνητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου