Αρνητικός πληθωρισμός 0,2% καταγράφηκε σε ετήσια βάση τον Μάρτιο εφέτος (για πρώτη φορά μετά από περίπου 45 χρόνια και τον Μάιο 1968 που είχε μειωθεί κατά 0,3%), από αύξηση 0,1% τον Φεβρουάριο - Αυξήθηκαν οι τιμές σε είδη πρώτης ανάγκης
Και αυτό, παρά τη σημαντική επιβάρυνση κυρίως από τις ανατιμήσεις σε πετρέλαιο θέρμανσης (26,9%) και σε τιμολόγια της ΔΕΗ (12,3%). Στα είδη που συνθέτουν το «καλάθι της νοικοκυράς», οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στις νωπές πατάτες (27,9%), στα νωπά ψάρια (2,7%) και στα νωπά φρούτα (2,3%) και οι μικρότερες ανατιμήσεις στα γαλακτοκομικά και αυγά (0,6%) και στα κρέατα (0,4%).
Ανατιμήσεις σημειώθηκαν, επίσης, στα τσιγάρα (5,9%) και στην ένδυση- υπόδηση (2,1%), ενώ σημαντικά αυξήθηκε σε έναν χρόνο το κόστος των αεροπορικών δρομολογίων (23,7%). Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν, μεταξύ άλλων, στα φάρμακα (14,6%), στις οικιακές υπηρεσίες (8,4%), στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (5,7%), στα αυτοκίνητα (5,3%) και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες (5,1%).
ιδικότερα, από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), δημοσιοποιήθηκαν τα εξής:
Από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του Μαρτίου 2013, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2012, προκύπτει μείωση 0,2% έναντι αύξησης 1,7% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση το 2012 προς το 2011. Ενώ ο γενικός δείκτης τον Μάρτιο 2013 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2013, παρουσίασε αύξηση 2,5% έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ανατιμήσεις σημειώθηκαν, επίσης, στα τσιγάρα (5,9%) και στην ένδυση- υπόδηση (2,1%), ενώ σημαντικά αυξήθηκε σε έναν χρόνο το κόστος των αεροπορικών δρομολογίων (23,7%). Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν, μεταξύ άλλων, στα φάρμακα (14,6%), στις οικιακές υπηρεσίες (8,4%), στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (5,7%), στα αυτοκίνητα (5,3%) και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες (5,1%).
ιδικότερα, από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), δημοσιοποιήθηκαν τα εξής:
Από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του Μαρτίου 2013, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2012, προκύπτει μείωση 0,2% έναντι αύξησης 1,7% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση το 2012 προς το 2011. Ενώ ο γενικός δείκτης τον Μάρτιο 2013 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2013, παρουσίασε αύξηση 2,5% έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Η υποχώρηση του δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,2% τον Μάρτιο, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα- καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 4,6% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αεροπλάνων.
δ) Κατά 5,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 2,9% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
στ) Κατά 4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
ζ) Κατά 1,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων και των ξενοδοχείων.
η) Κατά 2,4% της ομάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων- ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,3% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, στις πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, λαχανικά νωπά, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, χυμοί φρούτων.
β) Κατά 4,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,0% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα- καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 4,6% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αεροπλάνων.
δ) Κατά 5,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 2,9% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
στ) Κατά 4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
ζ) Κατά 1,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων και των ξενοδοχείων.
η) Κατά 2,4% της ομάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων- ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,3% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, στις πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, λαχανικά νωπά, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, χυμοί φρούτων.
β) Κατά 4,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,0% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
Εξάλλου, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός μειώθηκε κατά 0,2% τον Μάρτιο, σε ετήσια βάση, από αύξηση 0,1% τον Φεβρουάριο εφέτος και αύξηση 1,4% τον Μάρτιο 2012. Τον Μάρτιο 2013 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2013, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 2,5% έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση πέρυσι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου