Με τις μεγάλες επιχειρήσεις να κινούνται κάτω ακόμα και από τα περυσινά επίπεδα και τις μικρές να καταγράφουν πτώση που σε τοπικές αγορές φτάνει ακόμα και το 40%, κύλησε η πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων οι οποίες, σύμφωνα με τους εμπόρους, είναι οι πλέον κρίσιμες για την επιβίωση χιλιάδων επιχειρήσεων σε όλη την Ελλάδα.
Αν και τα ποσοστά μείωσης των τιμών κυμάνθηκαν από την πρώτη κιόλας ημέρα στο 50%, με αρκετές επιχειρήσεις να διαθέτουν τα προϊόντα τους ακόμα και κατά 60% έως 80% φθηνότερα, οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί και αρκούνται, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, σε διερευνητικές επισκέψεις χωρίς να ψωνίζουν. Σύμφωνα με επιχειρηματίες από τον κλάδο τον μεγάλων αλυσίδων, οι πωλήσεις από την αρχή του νέου έτους κινούνται αρνητικά, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι εκπρόσωποι της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) αλλά και οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους για να προσελκύσουν τους καταναλωτές και δεν διστάζουν ακόμα και να κάνουν έκπτωση πάνω στην έκπτωση, αρκεί οι πελάτες να μη φύγουν από το μαγαζί χωρίς να ψωνίσουν.
Νέα λουκέτα: «Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη» λέει η Μαρία Κωστοπούλου που διατηρεί κατάστημα στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής. «Η κίνηση είναι σημαντικά μειωμένη. Δεν υπάρχουν χρήματα. Το ένα κατάστημα κλείνει μετά το άλλο και φοβάμαι ότι μετά τον Φεβρουάριο θα είναι εκατοντάδες τα νέα λουκέτα στην αγορά».
Σε τοπικές αγορές τόσο περιοχών της Αττικής όσο και άλλων πόλεων της Ελλάδας οι έμποροι κάνουν λόγο για οικονομική καταστροφή. Η μείωση του τζίρου την περασμένη χρονιά, ακόμη και στο διάστημα των γιορτών, που ξεπέρασε το 30%, δεν αφήνει πολλά περιθώρια καθώς, όπως λένε, θα πρέπει να ρευστοποιήσουν τα εμπορεύματα για να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
Οπως λέει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, είναι δύσκολο να ανατραπεί η κατάσταση στην αγορά, δεδομένου ότι και τα μηνύματα δεν είναι θετικά. Τονίζει, μάλιστα, ότι αρκετοί είναι και οι καταστηματάρχες που περιμένουν με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσουν το στοκ τους για να προχωρήσουν στη συνέχεια στο κλείσιμο της επιχείρησής τους.
(ΠΗΓΗ: http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=4688725)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου