Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού για το δωδεκάμηνο Ιανουάριου - Δεκεμβρίου 2011, σε δημοσιονομική βάση, το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώνεται στα 21.726 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 21.457 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 49.993 εκατ. ευρώ και εμφανίζονται μειωμένα κατά 1,7% έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2010. Η υστέρηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στις μειωμένες εισπράξεις από παρακράτηση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά το τρέχον έτος λόγω της ευνοϊκότερης φορολόγησης βάσει του νέου φορολογικού νόμου και της μείωσης των εισοδημάτων. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ:
- Αρχικός στόχος ήταν να μαζέψουν 55,56 δις ευρώ
- Μετά αναθεώρησαν προς τα κάτω το στόχο στα 51,3 δις ευρώ
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η πραγματική τρύπα διαμορφώνεται στα 5,6 δις ευρώ, οπότε ως αναμένετο ΚΑΙ το 2012 αναμένονται εξοντωτικά μέτρα αντίστοιχου μεγέθους.
- Μετά αναθεώρησαν προς τα κάτω το στόχο στα 51,3 δις ευρώ
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η πραγματική τρύπα διαμορφώνεται στα 5,6 δις ευρώ, οπότε ως αναμένετο ΚΑΙ το 2012 αναμένονται εξοντωτικά μέτρα αντίστοιχου μεγέθους.
Τα έσοδα του ΠΔΕ είναι αυξημένα κατά 22,7 % ή κατά 698 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το δωδεκάμηνο του 2010 αλλά και έναντι του στόχου κατά 405 εκατ. ευρώ. Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες κατά 1.949 εκατ. ευρώ ή 2,9% έναντι του 2010. H αύξηση αυτή οφείλεται αποκλειστικά στις αυξημένες δαπάνες για τόκους κατά 3.125 εκατ. ευρώ ή 23,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Οι πρωτογενείς δαπάνες, αντίθετα, παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1,2% ή 614 εκατ. ευρώ, παρά την αύξηση των δαπανών για ασφάλιση, περίθαλψη και κοινωνική προστασία κατά 1.955 εκατ. ευρώ ή 12,9%. Οι δαπάνες του ΠΔΕ, τέλος, παρουσιάζουν μείωση κατά 21,8% ή 1.846 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι όλα τα παραπάνω στοιχεία αφορούν μόνο στην εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού και όχι στο σύνολο των δημοσιονομικών δεδομένων για το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης - κατά τον ορισμό του ESA95 - που αποτελεί το κριτήριο για την αξιολόγηση του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής της Ελλάδας και που αναμένεται να επιδεινώσει ακόμα περισσότερο την εικόνα του ελλείμματος. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι στα παραπάνω νούμερα δεν συνυπολογίζονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους προς ιδιώτες που καθιστούν ουσιαστικά το κράτος σε καθεστώς στάσης πληρωμών, οι οποίες ξεπερνούν τα 6,5 δις με περαιτέρω ανοδική τάση.
Οι πρωτογενείς δαπάνες, αντίθετα, παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1,2% ή 614 εκατ. ευρώ, παρά την αύξηση των δαπανών για ασφάλιση, περίθαλψη και κοινωνική προστασία κατά 1.955 εκατ. ευρώ ή 12,9%. Οι δαπάνες του ΠΔΕ, τέλος, παρουσιάζουν μείωση κατά 21,8% ή 1.846 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι όλα τα παραπάνω στοιχεία αφορούν μόνο στην εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού και όχι στο σύνολο των δημοσιονομικών δεδομένων για το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης - κατά τον ορισμό του ESA95 - που αποτελεί το κριτήριο για την αξιολόγηση του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής της Ελλάδας και που αναμένεται να επιδεινώσει ακόμα περισσότερο την εικόνα του ελλείμματος. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι στα παραπάνω νούμερα δεν συνυπολογίζονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους προς ιδιώτες που καθιστούν ουσιαστικά το κράτος σε καθεστώς στάσης πληρωμών, οι οποίες ξεπερνούν τα 6,5 δις με περαιτέρω ανοδική τάση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου