Η βρετανική Cruising Association ανακοίνωσε ότι η εγχώρια ψευδοκυβερνητική συμμορία θα καθυστερήσει
το περιβόητο «τέλος παραμονής και πλόων» που θεσπίστηκε με την παράλληλη
κατάργηση του «ειδικού φόρου» για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.
Η CA αναφέρει σε ανακοίνωση της, που θα βρείτε μεταφρασμένη στο
τέλος της ανάρτησης του LEFTeria-news, ότι τα εμπλεκόμενα
υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας αλλά και το ΤΑΧΙS, δεν είναι ακόμη έτοιμα για το μέτρο
και πάμε για άλλη μια παράταση. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση αλλά και
δημοσιεύματα, το τέλος πλόων είναι κάτω από συνεχή διαπραγμάτευση. Τελικά μόνο
τα νοικοκυριά δεν διαπραγματεύονται τους φόρους τους!
Σημειωτέον ότι ο Στουρνάρας
περίμενε ότι θα μαζέψει 20 εκ, αλλά μέχρι στιγμής έχει έναν φόρο-φάντασμα. Να θυμίσουμε οτι απο τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, που είχε θεσπιστεί
ως εισφορά, είχαμε πρόσθετα έσοδα περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Το τέλος παραμονής και πλόων έχει καθοριστεί ως εξής:
α. για τα ολικού μήκους από επτά (7) μέτρα έως και οκτώ (8) μέτρα σε διακόσια (200) ευρώ.
β. για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων και έως και δέκα (10) μέτρα σε τριακόσια (300) ευρώ.
γ. για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα σε τετρακόσια (400) ευρώ.
δ. για τα ολικού μήκους άνω των δώδεκα (12) μέτρων α) ανά έτος, εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο ή β) ανά μήνα, δέκα (10) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια μειώνεται στο ήμισυ με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.
Όμως αν κάποια σκάφη άνω των 12 μέτρων (επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια) ελλιμενίζονται μόνιμα στην ελληνική επικράτεια, παρέχεται έκπτωση 30% ενώ τα λεγόμενα «παραδοσιακά πλοία αναψυχής», θα καταβάλλουν το τέλος μειωμένο κατά 25%.
Του μέτρου εξαιρούνται τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ανεξαρτήτως ολικού μήκους, τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά σκάφη με μήκος μέχρι 12 μέτρα και τα ευρωπαϊκά ιστιοφόρα μήκους έως 15 μέτρων.
α. για τα ολικού μήκους από επτά (7) μέτρα έως και οκτώ (8) μέτρα σε διακόσια (200) ευρώ.
β. για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων και έως και δέκα (10) μέτρα σε τριακόσια (300) ευρώ.
γ. για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα σε τετρακόσια (400) ευρώ.
δ. για τα ολικού μήκους άνω των δώδεκα (12) μέτρων α) ανά έτος, εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο ή β) ανά μήνα, δέκα (10) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια μειώνεται στο ήμισυ με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.
Όμως αν κάποια σκάφη άνω των 12 μέτρων (επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια) ελλιμενίζονται μόνιμα στην ελληνική επικράτεια, παρέχεται έκπτωση 30% ενώ τα λεγόμενα «παραδοσιακά πλοία αναψυχής», θα καταβάλλουν το τέλος μειωμένο κατά 25%.
Του μέτρου εξαιρούνται τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ανεξαρτήτως ολικού μήκους, τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά σκάφη με μήκος μέχρι 12 μέτρα και τα ευρωπαϊκά ιστιοφόρα μήκους έως 15 μέτρων.
Η είδηση ήδη βρίσκεται σε ειδικά περιοδικά, όπως το PBO:
Μην περιμένετε ανακοίνωση από τα συναρμόδια υπουργεία. Ούτε
βέβαια να περιμένετε να ασχοληθούν τα ελληνικά ΜΜΕ.
Βέβαια τα ΜΜΕ ασχολήθηκαν
και με το παραπάνω, όταν έπρεπε να δικαιολογηθεί η κατάργηση του ειδικού φόρου
για τους σκαφάτους με ένα τέλος, εν τέλει, μη λειτουργικό.
Σας θυμίζει κάτι όλο αυτό;
Πέρσι, τέτοια εποχή γράφαμε στο LEFTeria-news ότι ο Στουρνάρας αθόρυβα, καταργεί τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Ο οποίος είχε όντως καταργηθεί αλλά στο...silent mode!
Γράφαμε τότε:
Πολύ αθόρυβα, χωρίς
τυμπανοκρουσίες, η τρικομματική κυβέρνηση και ο εκλεκτός της, ο Στουρνάρας,
κατάργησαν τον φόρος πολυτελούς διαβίωσης που επιβαλλόταν σε ΙΧ υψηλού
κυβισμού, πισίνες, σκάφη αναψυχής και αεροσκάφη.
Είχε την μορφή της “έκτακτης εισφοράς επί των αντικειμενικών
δαπανών διαβίωσης” και θεσπίστηκε τον Ιούνιο του 2011. Είχε 5 % συντελεστή στα
τεκμήρια όπως τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης άνω των 1.929 κυβικών (πλήν αυτών
που είναι ηλικίας άνω των 10 ετών), τα σκάφη αναψυχής (με εξαίρεση τα σκάφη
ανοικτού τύπου και μήκους έως έξι μέτρων, τις πισίνες και τα αεροσκάφη και
ελικόπτερα) και τις πισίνες.Για ένα ΙΧ 2.000 κυβικών εκατοστών ηλικίας έως πέντε ετών η έκτακτη εισφορά ανερχόταν σε 270 ευρώ. Για ένα σκάφος αναψυχής μήκους 10 μέτρων η εισφορά ανερχόταν σε 600 ευρώ. Για μια εξωτερική πισίνα επιφάνειας 50 τετραγωνικών μέτρων η εισφορά ανερχόταν σε 250 ευρώ.
Η συγκεκριμένη εισφορά απέφερε πρόσθετα έσοδα περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Δεν πειράζει, θα τα πάρουν απο εμάς.
Ενώ ξεκίνησε σχετική συζήτηση...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου