Ένα πολύ περίεργο πλην ευεξήγητο εντέλει παιχνίδι εκτυλίσσεται γύρω από τις δημοσκοπικές εταιρείες σ'αυτές τις εκλογές, αν και ανάλογες τάσεις είχαμε δει και στις προηγούμενες. Δημοσκοπήσεις για προσκείμενες στον ΣΥΡΙΖΑ εφημερίδες (το επίσημο όργανο του κόμματος, Αυγή, και το Παρόν της Κυριακής) από Public Issue και Rass αντίστοιχα δείχνουν...ισοπαλία (η πρώτη χωρίς καμία διαφορά για τα δύο κόμματα, η δεύτερη με ελαφρύ προβάδισμα +0,3% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ) για την πρωτιά στην εκτίμηση / πρόθεση ψήφου, με την παράσταση νίκης, βέβαια, καθώς και όλα τα ποιοτικά ευρήματα να συντάσσονται ΥΠΕΡ του ΣΥΡΙΖΑ και του Α.Τσίπρα. Την ίδια ώρα, η εταιρεία Alco για τη μνημονιακή φυλλάδα του Πρώτου Θέματος που έδειχνε...ισοπαλία την προηγούμενη βδομάδα τώρα παραδέχεται σαφή πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ (με διαφορά +0,7%), ενώ είχαν προηγηθεί οι έρευνες της Pro Rata και της Palmos Analysis (οι μοναδικές δύο εταιρείες που "έπιασαν" τα αποτελέσματα των προηγούμενων εκλογών) που έδωσαν προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ με +5% και +3% αντίστοιχα. Στις δε στοιχηματικές εταιρείες, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την πρωτιά του κόμματος του Α.Τσίπρα, με απόδοση 1,20 στην Sportingbet και 1,25 στη Stoiximan.
Η εξήγηση είναι απλή: Public Issue και Rass (που στο παρελθόν έχουν υποπέσει σε σημαντικές δημοσκοπικές αποτυχίες) προφανώς εντέλλονται για την παρουσίαση ενός ντέρμπι που αποσκοπεί στη συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, στην κινητοποίησή τους ούτως ώστε να ενισχυθεί το ποσοστό του κόμματος με απώτερο στόχο την αυτοδυναμία και τη μη διαρροή ψήφων σε όμορους σχηματισμούς, πρωτίστως στη ΛΑΕ. Σε κάθε περίπτωση, ο μεγαλύτερος χαμένος απ'όλη αυτή την υπόθεση δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον δημοσκοπικό χώρο που, ως μοχλός χειραγώγησης της κοινής γνώμης, χάνει οριστικά την όποια αξία του ως λειτουργός μέτρησης της κοινής γνώμης, κάτι που θα πρέπει να έχει σοβαρό αντίκτυπο και στον τομέα της κοινωνιολογικής έρευνας και της έρευνας αγοράς, αφού ως φορείς οι εταιρείες του τομέα καθίστανται καθόλα ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟΙ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου