ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΜΑΣΟΝΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ
"Οι μυστικές εταιρείες υπάρχουν ανάμεσα στους ανθρώπους, στις πρωτόγονες και εκπολιτισμένες κοινωνίες, από την απαρχή της
ανθρώπινης ιστορίας".
Manly P. Hall, "Το Μυστικό Πεπρωμένο της Αμερικής", 1944
Οι
Μασόνοι πρέπει να δίνουν όρκους, γνωστούς σαν "όρκοι αίματος",
διαβεβαιώνοντας ότι δεν θα αποκαλύψουν ποτέ τα μυστικά του τάγματος
τους, με ποινή βάρβαρο θάνατο σε περίπτωση που συμβεί το αντίθετο. Μετά
από μελέτη και αποστήθιση των Μασονικών γνώσεων και της φιλοσοφίας της, ο
υποψήφιος μυείται σε αυτό που είναι γνωστό σαν Στοά. Αρχικά, λέγονται
στα μέλη λίγα πράγματα σχετικά με τους σκοπούς τους. Ο αληθινός σκοπός
της Μασονίας τους αποκαλύπτεται μόνο όταν περάσουν μέσα από διάφορους
βαθμούς ή στάδια μύησης. Μια Μασονική πηγή είπε: "Η Μασονία πρέπει να
υπάρχει παντού αλλά να μην αποκαλύπτεται πουθενά. Η ολοκληρωτική δύναμη
της Μασονίας βρίσκεται σ΄ αυτήν την εχεμύθεια. Οι εχθροί μας, μας
φοβούνται όλο και περισσότερο, γιατί ποτέ δεν αποκαλύψαμε τις μεθόδους
που ενεργούμε"".
Καθώς ο νέος Μασόνος εμπλέκεται, όλο και περισσότερο, γίνεται πιο έμπιστος και βαθμιαία γίνεται ικανός να αποδεχτεί τις "αλήθειες" της νέας του θρησκείας. Την στιγμή που ένας Μασόνος δεν αποδεχτεί μια από τις αρχές της "νέας ηθικής", η πρόοδος του, κατά μυστήριο τρόπο, παγώνει.
Αν η Μασονία ήταν πρεσβευτής της αγνής αλήθειας, όπως ισχυρίζεται, τότε γιατί χρειάζεται να κρατάνε τα αρχαία μυστικά τους κρυμμένα; Γιατί, όπως είπε ο Ιησούς: "Εγώ φανερά εμίλησα στα πλήθη των ανθρώπων, εγώ εδίδαξα εις μέρη δημόσια, εις την συναγωγή και το ιερόν, όπου συναθροίζονται όλοι οι Ιουδαίοι και κρυφά δεν είπα τίποτε". (Ιωάννη ΙΗ΄, στιχ. 20). (36)
Καθώς ο νέος Μασόνος εμπλέκεται, όλο και περισσότερο, γίνεται πιο έμπιστος και βαθμιαία γίνεται ικανός να αποδεχτεί τις "αλήθειες" της νέας του θρησκείας. Την στιγμή που ένας Μασόνος δεν αποδεχτεί μια από τις αρχές της "νέας ηθικής", η πρόοδος του, κατά μυστήριο τρόπο, παγώνει.
Αν η Μασονία ήταν πρεσβευτής της αγνής αλήθειας, όπως ισχυρίζεται, τότε γιατί χρειάζεται να κρατάνε τα αρχαία μυστικά τους κρυμμένα; Γιατί, όπως είπε ο Ιησούς: "Εγώ φανερά εμίλησα στα πλήθη των ανθρώπων, εγώ εδίδαξα εις μέρη δημόσια, εις την συναγωγή και το ιερόν, όπου συναθροίζονται όλοι οι Ιουδαίοι και κρυφά δεν είπα τίποτε". (Ιωάννη ΙΗ΄, στιχ. 20). (36)
Στην πραγματικότητα,
υπάρχουν δύο λόγοι για Μασονική μυστικότητα. Πρώτα απ΄ όλα, αν η σύζυγος
κάθε Μασόνου γνώριζε το ακριβές περιεχόμενο των "όρκων αίματος" όπου ο
σύζυγος της συμμετείχε, τότε η Μασονία θα κατέρρεε μέσα σε μια νύχτα.
Αντι-ΜασονικΈς έρευνες και ανακρίσεις γίνονταν κάθε φορά που
αποκαλύπτονταν μυστικά τους.
Δεύτερο, η
μυστικότητα κάνει τα μέλη να αισθάνονται ότι είναι μέρος μιας εκλεκτής
ομάδας. Αυτό αποσκοπεί στο να τους ενώσει σε μια μονάδα. Ο Adam
Weishaupt, πατέρας της ομάδας των Ιλλουμινάτι του 18ου αιώνα -που τελικά
μετετράπηκε σε Ευρωπαική Μασονία-, έγραψε:
Η Τάξη μας θέλει να
είναι μυστική και να εργαζόμαστε σιωπηλά, γιατί έτσι μόνο
εξασφαλιζόμαστε από την καταπίεση των ρυθμιστικών δυνάμεων και επειδή
αυτή η μυστικότητα δίνει μεγαλύτερο ενθουσιασμό σε όλους μας... Οι
πολύχρονες μελέτες δείχνουν ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να συνεισφέρει
στην αύξηση του ζήλου των μελών, όσο μια μυστική ένωση.
Το
ειρωνικό είναι ότι, οι περισσότεροι Μασόνοι δεν γνωρίζουν ποτέ τα πιο
σκοτεινά μυστικά της τάξης τους, γιατί η Μασονία είναι δομημένη σαν μια
μυστική εταιρεία μέσα στα πλαίσια μιας στενότερης μυστικής οργάνωσης
υψηλόβαθμων διδασκάλων. Το εξωτερικό δόγμα είναι κατασκευασμένο έτσι,
ώστε να προσελκύει το πλήθος των ανθρώπων και να φαίνεται σχετικά
ανώδυνη στην πλειοψηφία των μελών της. Παρ΄ όλα αυτά, ο στόχος ενός
οποιουδήποτε πετυχημένου οργανισμού, είναι να προσελκύει καλούς
ανθρώπους, αν θέλει να επιβιώνει. Το εσωτερικό δόγμα, είναι μόνο για
τους μυημένους στους ανώτερους βαθμούς.
Ένα από τα μεγαλύτερα
μυστικά της Μασονίας και όλων των μυστικών εταιρειών, είναι κάτι που
ονομάζεται "Μεγάλο Σχέδιο", οι λεπτομέρειες του οποίου είναι γνωστές
μόνο σ΄ αυτούς που φθάνουν στο εσωτερικό δόγμα. Όπως εξήγησε ένας
Μασόνος διανοούμενος:
Ολόκληρη η έκταση και
η καταγωγή του σχεδίου ήταν γνωστά σε πολύ λίγους μύστες, τα μέλη της
εξωτερικής τάξης υποβάλλονται σε μια επιλεκτική μέθοδο με την οποία
μπορούν να ανέλθουν τους βαθμούς και ανάλογα να εμβαθύνουν στο έργο.
Αυτό με τη σειρά του, τους παρακινεί να προσπαθούν περισσότερο στο χώρο
της εργασίας τους και σε κάθε δραστηριότητα της ζωής τους, και να γίνουν
έτσι χρήσιμα όργαν.
Το
εξωτερικό δόγμα, επιτρέπει στο μέσο μέλος να δει τον οργανισμό αυτό σαν
μια κοινωνική αδελφότητα που κάνει αγαθοεργίες. Ωστόσο, αυτή η
ιδεαλιστική πρόφαση, καταρρέει για αυτούς που κρίνονται έτοιμοι ή άξιοι
να δεχτούν το εσωτερικό δόγμα. Όπως θα δούμε, αυτό το εσωτερικό δόγμα
δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα καρκίνωμα που αναπτύσσεται στον
πολιτισμό, που στηρίζουν χωρίς να το γνωρίζουν, τα περισσότερα από τα
μέλη τους.
Σύμφωνα με την Αγ.
Γραφή, ο Εωσφόρος ήταν ο πιο αγαπητός άγγελος στου Θεού, "καθ΄ όλα
τέλειος... γεμάτος από σοφία και τέλεια ομορφιά"(42)
Αν και ήταν ο
ανώτερος άγγελος, ο Εωσφόρος ήθελε περισσότερα. Ήθελε να πάρει τη θέση
του Θεού και έκανε έτσι την πρώτη επανάσταση και στασίασε κατά του Θεού.
Ο Θεός έδιωξε γρήγορα τον Εωσφόρο από τα ουράνια, τιμωρώντας συγχρόνως
και το ένα τρίτο των αγγέλων.
Ο Εωσφόρος, ο καλός άγγελος του φωτός, έγινε για πάντα ο Σατανάς, ο δαιμονικός άγγελος του Σκότους:
"Πως έπεσες εκ του
ουρανού, Εωσφόρε, υιέ της αυγής, συνετρίβης κατά γης, συ ο καταπών τα
έθνη. Σύ δε έλεγες εις την καρδιά σου, θέλω ανεβή εις τόν ουρανό, θέλω
υψώσει τον θρόνο μου υπεράνω των άστρων του Θεού (Ησαία, ΙΔ΄, στιχ.
12-15) Ωστόσο, στην ουσία της η Μασονία και όλες οι θρησκείες που
λατρεύουν τον Εωσφόρο, αρνούνται τη βιβλική αυτή αναφορά.
Οι Μασόνοι δεν
απαριθμούν τη χρονολογία τους από τη χρονιά του θανάτου του Χριστού,
διότι κατά ένα περίεργο λόγο την θεωρούν τραγωδία. Στην τελετή μύησης
που γίνεται για τον δεκατοόγδοο βαθμό, ο Ιππότης των Rose Crucis, γνωστό
και σαν Roce Croix, Red Cross ή
"Ροδόσταυροι" (45), οι Μασόνοι ντύνουν συμβολικά το δωμάτιο στα μαύρα
και κάθονται σιωπηλοί στο πάτωμα, ακουμπάνε τα κεφάλια στα μπράτσα τους
με ψεύτικη θλίψη, και περιβάλλουν ένα βωμό όπου υπάρχουν τρεις σταυροί.
Θλίβονται όχι για τον θάνατο του Υιού του Θεού, αλλά σύμφωνα με τον
Γάλλο Μασόνο ιστορικό Abbe Augusten de Barruel, θρηνούν συμβολικά γιατί η
μέρα που σταυρώθηκε ο Χριστός ήταν η μέρα που γεννήθηκε ο
Χριστιανισμός, ο αιώνιος ανταγωνιστής της Μασονίας:
Είναι η ώρα που το
πέπλο του ναού σχίστηκε στα δύο, όταν το σκοτάδι και η ταραχή απλώθηκαν
σ΄ όλη τη γη, όταν το φως έγινε σκοτάδι, όταν καταστράφηκαν οι στοές των
Μασόνων, όταν το φλεγόμενο αστέρι εξαφανίστηκε, όταν έσπασε η κυβική
πέτρα, όταν ο λόγος χάθηκε.
Η
αλήθεια είναι ότι όλοι οι Μασόνοι, άσχετα σε ποια χώρα ζουν, έχουν
ορκιστεί να δίνουν όλο και περισσότερους "όρκους αίματος" καθώς περνάνε
από τους διάφορους βαθμούς μύησης.
οι
Χριστιανοί και οι Σατανιστές πιστεύουν ότι ο Εωσφόρος υπήρξε μόνο πριν
την πτώση του. Και οι μεν και οι δε πιστεύουν ότι ο καλοκάγαθος Εωσφόρος
δεν υπάρχει πια, ότι είναι τώρα μια δαιμονική ύπαρξη γνωστή ως Σατανάς.
Οι
Σατανιστές ωστόσο, λατρεύουν τον δαίμονα και κάνουν έτσι ακριβώς το
αντίθετο από ότι διδάσκει η Αγία Γραφή. Οι Σατανιστές ξέρουν ότι ο
Σατανάς είναι δαιμονικός και ότι προσπαθεί να σύρει στην κόλαση όσες
περισσότερες ψυχές μπορεί. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο Σατανάς δεν είναι
σε τίποτε καλός, δεν απαιτούνται για το αντίθετο. Γνωρίζουν ότι ο
Εωσφόρος είναι απλά ένας μύθος του Σατανά, που σκοπό έχει να απομακρύνει
τους ανθρώπους από τον αληθινό Θεό και τις διδασκαλίες του,
χρησιμοποιώντας τις πιο αποτελεσματικές απάτες.
ΠΕΦΩΤΙΣΜΟΣ
οιπόν,
τι έιναι πεφωτισμός; Ανάφερα την έννοια αυτή με κάπως πιο αόριστους
όρους όπως "φως και μυστική γνώση". Ωστόσο, ο πεφωτισμός δεν είναι μόνο η
γνώση που αποκτιέται με την ανάγνωση βιβλίων, ή με την προφορική
καθοδήγηση ή και με την μυστική γνώση ακόμα, που αποκτιέται με την
μύηση. Ο πεφωτισμός εμπεριέχει επίσης, μια ζωηρή λάμψη ενόρασης φωτός ή
κατανόησης, άσχετα με τα μέσα που χρησιμοποιούνται για να το πετύχει
κανείς:
Οι σοφοί άνθρωποι της
αρχαιότητας, πίστευαν ότι ήταν μια ξεχωριστή φυλή και ότι η γέννηση
τους ήταν αναγκαία για να αναπτυχθεί ο νους και να φτάσει στο επίπεδο
της πεφωτισμένης διάνοιας. Οι αρχαίοι φιλόσοφοι δίδασκαν ότι η φυσική
γέννηση είναι ένα τυχαίο συμβάν, γιατί οι άνθρωποι, γεννιούνται σε
διαφορετικές φυλές εθνότητες σύμφωνα με το νόμο του γένους. Όμως υπάρχει
και μια δεύτερη γέννηση που δεν είναι τυχαία, αλλά είναι συνέπεια μιας
προκαθορισμένης συνειδητής πορείας. Με την δεύτερη αυτή γέννηση, ο
άνθρωπος που έχει πεφωτισμένη διάνοια, γεννιέται άσχετα από το έθνος και
την φυλή, μέσα σε ένα παγκόσμιο έθνος και μια παγκόσμια φυλή. Είναι το
μεγάλο επερχόμενο γένος που κάποια μέρα θα κληρονομήσει την γη. Ο
άνθρωπος όμως, μόνο αν ξαναγεννηθεί με τον πεφωτισμό αυτό θα μπορέσει να
λάβει μέρος στην φιλοσοφική αυτή αυτοκρατορία.(58)
Είναι φανερό, ότι
αυτή η άποψη είναι μια εκδοχή του Χριστιανικού όρου "αναγεννημένος". Το
ζήτημα αυτό είναι βασικό για την Μασονία και όλες τις άλλες μυστικές
εταιρείες, ότι δηλαδή η σωτηρία της ανθρώπινης ψυχής επιτυγχάνεται με
την μυστική γνώση ή τον πεφωτισμό.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΙΩΝΙΣΜΟΥ
Ο Σιωνισμός –ή εβραϊκός εθνικισμός– είναι ένα σύγχρονο πολιτικό κίνημα.
Ο βασικός πυρήνας της ιδεολογίας του είναι ότι όλοι οι
Εβραίοι αποτελούν ένα έθνος, και όχι απλά μια θρησκεία ή
εθνική κοινότητα και επιπλέον ότι η μόνη λύση στον
αντί-σημιτισμό είναι η συγκέντρωση όσο το δυνατόν
περισσότερων Εβραίων στην Παλαιστίνη και η δημιουργία
κράτους σ’ αυτή.
Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές σιωνισμού.
Από το 1920 έως το 1970, η κυρίαρχη μορφή ήταν ο Εργατικός Σιωνισμός ο οποίος επιχειρούσε τη σύνδεση του σοσιαλισμού με τον εθνικισμό. Από το 1920, οι Εργατικοί Σιωνιστές στη Παλαιστίνη εγκαινίασαν το κίνημα των κιμπούτς (συνεταιριστικές κοινότητες, κυρίως στον αγροτικό τομέα), το εβραϊκό συνδικαλιστικό κίνημα και το αντίστοιχο συνεταιριστικό, τις κύριες εβραϊκές εθνοφρουρές και τα πολιτικά κόμματα, τα οποία συγχωνεύτηκαν στο Εργατικό Κόμμα του Ισραήλ το 1968.
Ηγέτης του Εργατικού Σιωνισμού ήταν ο Δαβίδ Μπεν Γκουριόν που έγινε και πρωθυπουργός του Ισραήλ.
Ένα δεύτερο είδος σιωνισμού ήταν το αναθεωρητικό –“ρεβιζιονιστικό”– κίνημα με ηγέτη τον Βλαδίμηρο Ζαμποτίνσκι. Πήρε το όνομα “ρεβιζιονιστικό”, γιατί ήθελε να αναθεωρήσει τα σύνορα της εβραϊκής γης και να επεκταθεί πέραν της Παλαιστίνης, στα ανατολικά περίχωρα του Ιορδάνη ποταμού. Στα 1920 και 1930, διαφοροποιούνται από τους εργατικούς σιωνιστές εξαγγέλλοντας ανοιχτά τον σκοπό της ίδρυσης εβραϊκού κράτους στη Παλαιστίνη (και όχι μια ακαθόριστη “εθνική εστία”). Πίστευαν ότι οι στρατιωτικές δυνάμεις θα ήταν απαραίτητες για την ίδρυση ενός τέτοιου κράτους. Οι οργανώσεις τους, που περιλαμβάνουν το κίνημα της νεολαίας Betar, την ETZEL (εθνική στρατιωτική οργάνωση), αποτέλεσαν τον πυρήνα αυτού που ονομάστηκε Χερούτ – Κόμμα της Ελευθερίας, μετά την απελευθέρωση του Ισραήλ. Αυτό το κόμμα έγινε εν συνεχεία η βάση για τη διαμόρφωση του κόμματος Λικούντ που είναι το μεγαλύτερο δεξιό κόμμα μετά το 1970.
Αν και πολλοί Εβραίοι έγιναν σιωνιστές από τις αρχές του 20ού αι., μέχρι την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ και τη διαμόρφωση της “τελικής λύσης” –που σκόπευε να εξαλείψει τον εβραϊσμό– η πλειοψηφία των Εβραίων δεν είχαν γίνει ακόμη σιωνιστές.
Οι περισσότεροι ορθόδοξοι Εβραίοι ήταν μάλιστα αντί-σιωνιστές. Πίστευαν πως μόνο ο θεός θα συνένωνε πάλι τους Εβραίους στη γη της επαγγελίας και θεωρούσαν πως ο Σιωνισμός ήταν μια παραβίαση της θέλησης του Θεού.
Κάποιοι Εβραίοι της διασποράς, περιλαμβανομένων και αυτών στις Η.Π.Α., αντιτίθενται στον Σιωνισμό θεωρώντας πως κινδύνευαν τα δικαιώματά τους στις χώρες που ζούσαν, εφόσον οι Εβραίοι θα αναγνωρίζονταν ως ξεχωριστή κρατική οντότητα.
Όμως οι τερατωδίες του ολοκαυτώματος μείωσαν κατά πολύ την αντίδραση των Εβραίων και την αντιπάθεια στον σιωνισμό, ενώ μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο οι περισσότεροι Εβραίοι σε όλο τον κόσμο υποστήριξαν το σιωνιστικό κίνημα και το αίτημά του για δημιουργία ανεξάρτητου κράτους.
Παρότι οι ορθόδοξοι Εβραίοι συνέχιζαν να αντιτίθενται στη δημιουργία του εβραϊκού κράτους για πολλές δεκαετίες ακόμα, ωστόσο υποστήριζαν τη μαζική εγκατάσταση Εβραίων στην Παλαιστίνη ως ένα μέσο για την προστασία και την ενίσχυση της κοινότητας.
Μετά τον αραβοϊσραηλινό πόλεμο του 1967, οι περισσότεροι από αυτούς που προηγουμένως αντιδρούσαν στον σιωνισμό αποδέχτηκαν τελικά την άποψη ότι η ολοκληρωτική νίκη του Ισραήλ ήταν σημάδι της θεϊκής υποστήριξης. Οι περιοχές που κατελήφθησαν το 1967, ειδικά η Δυτική Όχθη, είχαν ιδιαίτερη σημασία για τους θρησκευόμενους εβραίους γιατί αποτελούσαν τον πυρήνα της Βιβλικής γης του Ισραήλ (Ιουδαία και Σαμάρεια). Κατά συνέπεια, η νίκη του Ισραήλ το 1967 ενίσχυσε μια πλέον θρησκευτική εκδοχή του Σιωνισμού. Μερικά από τα υπαρκτά πολιτικά κόμματα που αντιπροσώπευαν τους Ορθοδόξους Εβραίους αποδέχτηκαν τον θρησκευτικό εθνικισμό, ενώ ιδρύθηκαν καινούργια κόμματα και κινήματα για να προωθήσουν τον μόνιμο έλεγχο και την επέκταση των εβραϊκών εγκαταστάσεων στη Δυτική όχθη και στη Γάζα.
Τα θρησκευτικά-εθνικιστικά κόμματα και οργανώσεις, που συγκροτούν την ευρύτερη δεξιά του εβραϊκού πολιτικού φάσματος, διατηρούν μια σκληρή γραμμή όσον αναφορά θέματα που σχετίζονται με τα σύνορα και την αραβοϊσραηλινή σύγκρουση. Έχουν συμμαχήσει με το Λικούντ.
Αν και το Εργατικό Κόμμα είχε υποστηρίξει την εβραϊκή εγκατάσταση στη Δυτική Όχθη και στη Γάζα, μια βασική διαφορά ήταν η επιθυμία να γίνει μια χωροταξική ρύθμιση με τους Παλαιστίνιους προκειμένου να λυθεί η κρίση.
Το Λικούντ και οι σύμμαχοί του αντιτίθενται σε κάθε μορφή αποχώρησης από τα εδάφη στα οποία βρίσκονται. Στα 1977, το Λικούντ κέρδισε τις εκλογές και για πρώτη φορά έχασε το Εργατικό Κόμμα που κυβερνούσε τη χώρα συνεχώς από την ανεξαρτησία. Από τότε το Λικούντ και το Εργατικό Κόμμα διαδέχονται το ένα το άλλο σαν κυβερνώντα κόμματα, ενώ κάποιες φορές δημιούργησαν κυβέρνηση συνεργασίας, όταν κανένας από τους δύο δεν μπορούσε να κερδίσει μια ξεκάθαρη εκλογική νίκη.
Μια μειονότητα Εβραίων ανήκει στον ευρύτερο χώρο της σιωνιστικής αριστεράς ο οποίος δημιούργησε μια πολιτική συμμαχία, γνωστή ως Meretz. Το Μερέτζ συχνά συμμετέχει στις κυβερνήσεις που προέρχονται από το εργατικό κόμμα. Οι αριστεροί σιωνιστές είναι αδιαπραγμάτευτοι σε ό,τι αφορά στη διατήρηση του Ισραήλ ως εβραϊκού κράτους, αλλά τείνουν να είναι πιο διαλλακτικοί από το Εργατικό Κόμμα για συμβιβασμούς στα εδαφικά ζητήματα, ενώ δείχνουν μεγαλύτερη συμπάθεια στη παλαιστινιακή διεκδίκηση για ένα αυτόνομο κράτος.
Μια πολύ μικρή μειονότητα ακρο-αριστερών Εβραίων αυτοχαρακτηρίζονται ως μη σιωνιστές και αντίθετοι στον σιωνισμό. Μερικοί από αυτούς φαντάζονται Ισραηλινούς και Παλαιστίνιους να ζουν μαζί στο ίδιο κράτος με τα ίδια δικαιώματα για όλους τους πολίτες ενώ άλλοι προπαγανδίζουν τη δημιουργία ενός παλαιστινιακού κράτους σε όλη τη Δυτική Όχθη και στη Λωρίδα της Γάζας.
ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/11/blog-post_2248.html#ixzz2kXWBBrHz
Η Παγκόσμια Σιωνιστική Οργάνωση δημιουργήθηκε από τον Θεόδωρο Χερτζλ στα 1897 διακηρύσσοντας ότι ο βασικός σκοπός του Σιωνισμού ήταν η εγκαθίδρυση “ενός έθνους που θα αποτελέσει το σπίτι των Εβραίων και θα διασφαλίζεται υπό καθεστώς Δικαίου”.
Ο
Σιωνισμός εκμεταλλεύτηκε τη συσχέτιση της εβραϊκής
θρησκείας με την πόλη της Ιερουσαλήμ και τη γη του Ισραήλ
(Ερέτζ Ισραήλ). Όμως οι πολιτικές του σιωνισμού ήταν
επηρεασμένες και από εθνικιστικές ιδεολογίες και
αντίστοιχες αποικιοκρατικές, εμποτισμένες με το ευρωπαϊκό
αίτημα για επέκταση και εγκατάστασή του και σε άλλα μέρη του
κόσμου.
Ο Σιωνισμός βρήκε απήχηση μεταξύ των Εβραίων και υποστηρίχθηκε από πολλούς Δυτικούς ως συνέπεια των δολοφονικών
διώξεων κατά των Εβραίων (γνωστά ως πογκρόμ) στη Ρωσική
Αυτοκρατορία, στα τέλη του 19ου αι. και στις αρχές του 20ού. Επιπλέον η γενοκτονία των Ναζί (ολοκαύτωμα) έναντι των Εβραίων κατά τη διάρκεια του Β’ παγκοσμίου Πολέμου,
που είχε σαν αποτέλεσμα την εξόντωση πάνω από έξι
εκατομμυρίων ανθρώπων, συνηγόρησε στην εδραίωση της
διεθνούς υποστήριξης για τη δημιουργία ενός Εβραϊκού
Κράτους.Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές σιωνισμού.
Από το 1920 έως το 1970, η κυρίαρχη μορφή ήταν ο Εργατικός Σιωνισμός ο οποίος επιχειρούσε τη σύνδεση του σοσιαλισμού με τον εθνικισμό. Από το 1920, οι Εργατικοί Σιωνιστές στη Παλαιστίνη εγκαινίασαν το κίνημα των κιμπούτς (συνεταιριστικές κοινότητες, κυρίως στον αγροτικό τομέα), το εβραϊκό συνδικαλιστικό κίνημα και το αντίστοιχο συνεταιριστικό, τις κύριες εβραϊκές εθνοφρουρές και τα πολιτικά κόμματα, τα οποία συγχωνεύτηκαν στο Εργατικό Κόμμα του Ισραήλ το 1968.
Ηγέτης του Εργατικού Σιωνισμού ήταν ο Δαβίδ Μπεν Γκουριόν που έγινε και πρωθυπουργός του Ισραήλ.
Ένα δεύτερο είδος σιωνισμού ήταν το αναθεωρητικό –“ρεβιζιονιστικό”– κίνημα με ηγέτη τον Βλαδίμηρο Ζαμποτίνσκι. Πήρε το όνομα “ρεβιζιονιστικό”, γιατί ήθελε να αναθεωρήσει τα σύνορα της εβραϊκής γης και να επεκταθεί πέραν της Παλαιστίνης, στα ανατολικά περίχωρα του Ιορδάνη ποταμού. Στα 1920 και 1930, διαφοροποιούνται από τους εργατικούς σιωνιστές εξαγγέλλοντας ανοιχτά τον σκοπό της ίδρυσης εβραϊκού κράτους στη Παλαιστίνη (και όχι μια ακαθόριστη “εθνική εστία”). Πίστευαν ότι οι στρατιωτικές δυνάμεις θα ήταν απαραίτητες για την ίδρυση ενός τέτοιου κράτους. Οι οργανώσεις τους, που περιλαμβάνουν το κίνημα της νεολαίας Betar, την ETZEL (εθνική στρατιωτική οργάνωση), αποτέλεσαν τον πυρήνα αυτού που ονομάστηκε Χερούτ – Κόμμα της Ελευθερίας, μετά την απελευθέρωση του Ισραήλ. Αυτό το κόμμα έγινε εν συνεχεία η βάση για τη διαμόρφωση του κόμματος Λικούντ που είναι το μεγαλύτερο δεξιό κόμμα μετά το 1970.
Αν και πολλοί Εβραίοι έγιναν σιωνιστές από τις αρχές του 20ού αι., μέχρι την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ και τη διαμόρφωση της “τελικής λύσης” –που σκόπευε να εξαλείψει τον εβραϊσμό– η πλειοψηφία των Εβραίων δεν είχαν γίνει ακόμη σιωνιστές.
Οι περισσότεροι ορθόδοξοι Εβραίοι ήταν μάλιστα αντί-σιωνιστές. Πίστευαν πως μόνο ο θεός θα συνένωνε πάλι τους Εβραίους στη γη της επαγγελίας και θεωρούσαν πως ο Σιωνισμός ήταν μια παραβίαση της θέλησης του Θεού.
Κάποιοι Εβραίοι της διασποράς, περιλαμβανομένων και αυτών στις Η.Π.Α., αντιτίθενται στον Σιωνισμό θεωρώντας πως κινδύνευαν τα δικαιώματά τους στις χώρες που ζούσαν, εφόσον οι Εβραίοι θα αναγνωρίζονταν ως ξεχωριστή κρατική οντότητα.
Όμως οι τερατωδίες του ολοκαυτώματος μείωσαν κατά πολύ την αντίδραση των Εβραίων και την αντιπάθεια στον σιωνισμό, ενώ μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο οι περισσότεροι Εβραίοι σε όλο τον κόσμο υποστήριξαν το σιωνιστικό κίνημα και το αίτημά του για δημιουργία ανεξάρτητου κράτους.
Παρότι οι ορθόδοξοι Εβραίοι συνέχιζαν να αντιτίθενται στη δημιουργία του εβραϊκού κράτους για πολλές δεκαετίες ακόμα, ωστόσο υποστήριζαν τη μαζική εγκατάσταση Εβραίων στην Παλαιστίνη ως ένα μέσο για την προστασία και την ενίσχυση της κοινότητας.
Μετά τον αραβοϊσραηλινό πόλεμο του 1967, οι περισσότεροι από αυτούς που προηγουμένως αντιδρούσαν στον σιωνισμό αποδέχτηκαν τελικά την άποψη ότι η ολοκληρωτική νίκη του Ισραήλ ήταν σημάδι της θεϊκής υποστήριξης. Οι περιοχές που κατελήφθησαν το 1967, ειδικά η Δυτική Όχθη, είχαν ιδιαίτερη σημασία για τους θρησκευόμενους εβραίους γιατί αποτελούσαν τον πυρήνα της Βιβλικής γης του Ισραήλ (Ιουδαία και Σαμάρεια). Κατά συνέπεια, η νίκη του Ισραήλ το 1967 ενίσχυσε μια πλέον θρησκευτική εκδοχή του Σιωνισμού. Μερικά από τα υπαρκτά πολιτικά κόμματα που αντιπροσώπευαν τους Ορθοδόξους Εβραίους αποδέχτηκαν τον θρησκευτικό εθνικισμό, ενώ ιδρύθηκαν καινούργια κόμματα και κινήματα για να προωθήσουν τον μόνιμο έλεγχο και την επέκταση των εβραϊκών εγκαταστάσεων στη Δυτική όχθη και στη Γάζα.
Τα θρησκευτικά-εθνικιστικά κόμματα και οργανώσεις, που συγκροτούν την ευρύτερη δεξιά του εβραϊκού πολιτικού φάσματος, διατηρούν μια σκληρή γραμμή όσον αναφορά θέματα που σχετίζονται με τα σύνορα και την αραβοϊσραηλινή σύγκρουση. Έχουν συμμαχήσει με το Λικούντ.
Αν και το Εργατικό Κόμμα είχε υποστηρίξει την εβραϊκή εγκατάσταση στη Δυτική Όχθη και στη Γάζα, μια βασική διαφορά ήταν η επιθυμία να γίνει μια χωροταξική ρύθμιση με τους Παλαιστίνιους προκειμένου να λυθεί η κρίση.
Το Λικούντ και οι σύμμαχοί του αντιτίθενται σε κάθε μορφή αποχώρησης από τα εδάφη στα οποία βρίσκονται. Στα 1977, το Λικούντ κέρδισε τις εκλογές και για πρώτη φορά έχασε το Εργατικό Κόμμα που κυβερνούσε τη χώρα συνεχώς από την ανεξαρτησία. Από τότε το Λικούντ και το Εργατικό Κόμμα διαδέχονται το ένα το άλλο σαν κυβερνώντα κόμματα, ενώ κάποιες φορές δημιούργησαν κυβέρνηση συνεργασίας, όταν κανένας από τους δύο δεν μπορούσε να κερδίσει μια ξεκάθαρη εκλογική νίκη.
Μια μειονότητα Εβραίων ανήκει στον ευρύτερο χώρο της σιωνιστικής αριστεράς ο οποίος δημιούργησε μια πολιτική συμμαχία, γνωστή ως Meretz. Το Μερέτζ συχνά συμμετέχει στις κυβερνήσεις που προέρχονται από το εργατικό κόμμα. Οι αριστεροί σιωνιστές είναι αδιαπραγμάτευτοι σε ό,τι αφορά στη διατήρηση του Ισραήλ ως εβραϊκού κράτους, αλλά τείνουν να είναι πιο διαλλακτικοί από το Εργατικό Κόμμα για συμβιβασμούς στα εδαφικά ζητήματα, ενώ δείχνουν μεγαλύτερη συμπάθεια στη παλαιστινιακή διεκδίκηση για ένα αυτόνομο κράτος.
Μια πολύ μικρή μειονότητα ακρο-αριστερών Εβραίων αυτοχαρακτηρίζονται ως μη σιωνιστές και αντίθετοι στον σιωνισμό. Μερικοί από αυτούς φαντάζονται Ισραηλινούς και Παλαιστίνιους να ζουν μαζί στο ίδιο κράτος με τα ίδια δικαιώματα για όλους τους πολίτες ενώ άλλοι προπαγανδίζουν τη δημιουργία ενός παλαιστινιακού κράτους σε όλη τη Δυτική Όχθη και στη Λωρίδα της Γάζας.
ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/11/blog-post_2248.html#ixzz2kXWBBrHz
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου