Τα στοιχεία που παρατίθενται αποτελούν την πιο ολοκληρωμένη απάντηση στους δημοσκόπους της συμφοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Γιάννη Μαυρή και της Public Issue, η οποία δυστυχώς πρωταγωνιστεί στην πρωτοφανή δημοσκοπική αστοχία της τελευταίας διετίας. Το ότι η εν λόγω εταιρεία συνεργάζεται με την κομματική εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ ουδόλως δεν αποτελεί ελαφρυντικό ή δικαιολογία για τη συμμορία του Κούλη ότι "αφού το λέει η Αυγή, πρέπει να το δεχτούν". Αντιθέτως, η "Αυγή" φέρνει βαρύτατη ευθύνη για το ότι δημοσίευσε μία δημοσκόπηση που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα (εκτός αν θέλουμε να πιστέψουμε ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων μαλακίζεται ασύστολα, επιθυμώντας να επαναφέρει στην εξουσία τη διεφθαρμένη τσογλαναρία που κατέστρεψε τη χώρα) και θα έπρεπε να έχει διαγνώσει δημοσιογραφικά ότι η έρευνα αυτή αποτελεί ακόμα ένα μεθοδολογικό και μη-επιστημονικό σκουπίδι, από αυτά που η εν λόγω εταιρεία (όπως και σχεδόν όλες οι υπόλοιπες) έχουν ταΐσει τον λαουτζίκο, παλιότερα από ΜΜΕ αντίστοιχου επιπέδου με τα ευρήματά τους (βλέπε χοιροστάσιο Φαλήρου).
Το χρονικό των αστοχιών των εταιρειών
δημοσκοπήσεων κατά τις περιόδους των εκλογών του Σεπτεμβρίου του 2015
και του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015 -όπου καταγράφηκαν μεγάλες
αποκλίσεις ανάμεσα στις εκτιμήσεις και το τελικό αποτέλεσμα που
αποτυπώθηκε υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης- παραθέτουν κυβερνητικές
πηγές.
Επισημαίνουν ότι αυτά τα «αδιαμφισβήτητα δεδομένα
δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να
γίνεται η ανάγνωση των δημοσκοπήσεων», πολύ περισσότερο, όπως
σημειώνουν, όταν οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα στη
διαμόρφωση πολιτικού κλίματος.
Συγκεκριμένα, αναφορικά με τις τελευταίες εκλογές,
στις 20 Σεπτεμβρίου 2015, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ νίκησε με άνετη διαφορά 7,5
ποσοστιαίων μονάδων, οι ίδιες πηγές υπενθυμίζουν τι έλεγαν οι σχετικές
δημοσκοπήσεις «και, μάλιστα, αυτές της τελευταίας στιγμής, οι οποίες
κρίνονται ως προς την εγκυρότητά τους με βάση το τελικό αποτέλεσμα»:
-11 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση GPO (Θεοδωρικάκος/ MEGA)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,2%.
Σφάλμα: 7,3%
"Ο σημερινός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, το βράδυ
των εκλογών, εξηγούσε στο MEGA ότι «ο κόσμος, για άλλη μια φορά,
αποφάσισε τι θα ψηφίσει μπροστά στην κάλπη»", αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
-15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση METRON ANALYSIS
Εκτίμηση: Ισοψηφία
Σφάλμα: 7,5%
-15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%
-16 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας (Μαρατζίδης/ ΣΚΑΙ)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%.
-18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
-18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση MARC
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
Επιπλέον, οι πηγές της κυβέρνησης παραθέτουν και
τις προβλέψεις των εταιρειών σε ό,τι αφορά στις εκτιμήσεις δημοσκοπήσεων
στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015, όπου το "OXI" νίκησε με διαφορά
22.6 ποσοστιαίες μονάδες:
-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση MRB:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση GPO:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (protothema.gr):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,6%
Σφάλμα 23,2%
-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση Public Issue:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «OXI» κατά 0,5%
Σφάλμα 22,1%
-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (Έθνος):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 1,3%
Σφάλμα 23,9%
Κατόπιν αυτών, οι πηγές της κυβέρνησης τονίζουν:
«τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται
σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να γίνεται η ανάγνωση των
δημοσκοπήσεων. Πολύ περισσότερο, όταν οι δημοσκοπήσεις, έγκυρες ή μη, με
επιστημονικό ή λιγότερο επιστημονικό τρόπο διαμόρφωσης ερωτημάτων και
επεξεργασίας δεδομένων, χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα, στην διαμόρφωση
του πολιτικού κλίματος».
(ΠΗΓΗ: http://www.parapolitika.gr/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου