Βαρύτατες ποινικές διώξεις εναντίον επτά στελεχών του ΚΕΕΛΠΝΟ
περιλαμβάνει η εισαγγελική παραγγελία που παρουσιάζει σήμερα η
«Εφ.Συν.».
Στις 15/5/2018 δημοσιεύσαμε («Τα μεγάλα ‘‘πάρτι’’ τελειώνουν στον εισαγγελέα») το περιεχόμενο των σχετικών πορισμάτων που είχαν μόλις διαβιβαστεί στη Βουλή και... διέλαθαν την προσοχή των περισσότερων ΜΜΕ! Οπως διέλαθε και το γεγονός ότι βασικά στελέχη του δημόσιου αυτού
φορέα υγείας βρέθηκαν φορτωμένα με σωρεία κατηγοριών για κακουργήματα
και πλημμελήματα. Είναι τα ίδια στελέχη που μέχρι χθες φρόντιζαν με καταγγελίες,
απειλές και μηνύσεις να διαβάλλουν το έργο των επιθεωρητών του κράτους
και να εξαπολύουν δημόσια ψευδείς καταγγελίες για τη σημερινή ηγεσία του
υπουργείου Υγείας.
Οι κατηγορίες που περιέχονται στην εισαγγελική πρόταση για απιστία,
ψευδείς βεβαιώσεις, νοθεύσεις εγγράφων και από κοινού δράση σε βάρος του
δημοσίου δυσκολεύουν τα πράγματα για όσους τριγυρνούσαν σε φιλικά τους
ΜΜΕ ως «καταρτισμένοι» και υπεύθυνοι υπάλληλοι, οι οποίοι τώρα
αντιμετωπίζονται από τη Δικαιοσύνη ως κοινή συμμορία.
Από την άλλη μεριά, οι 22 διορισμένοι κυρίως στο γραφείο του Αδωνη
Γεωργιάδη λόγω και της στενής σχέσης με το περιβάλλον του έγιναν τα
«μπουμπούκια» που άνθισαν στον κήπο της «συμμορίας» του ΚΕΕΛΠΝΟ.
Σημειώνεται εδώ ότι αυτή μπορεί να είναι μια παρωνυχίδα σε ό,τι αφορά
την οικονομική ζημία του δημοσίου, αλλά είναι καθοριστικό κλειδί όχι
μόνο για το πώς λειτουργούσε ο φορέας αλλά και για το ξεκλείδωμα των
συναφών υποθέσεων του ΚΕΕΛΠΝΟ με τα μεγάλα ποσά διασπάθισης χρήματος, τη
διαφθορά και τη διαπλοκή.
Η εισαγγελική πρόταση
Στις 83 σελίδες η πρόταση αποτυπώνει το νομικό σκεπτικό και τους
συγκεκριμένους νόμους που διέπουν τις πράξεις και τις υποχρεώσεις των
δημοσίων υπαλλήλων αλλά και την περιγραφή των αδικημάτων που βλάπτουν το
δημόσιο συμφέρον και τη δημόσια υπηρεσία. Το σκεπτικό εξηγεί το πώς
θεωρείται δημόσιος φορέας που διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα ένα ΝΠΙΔ
(Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου).
«Επιβάλλεται δε η ποινή της κάθειρξης (ακόμα και ισοβίων) αν
συντρέχουν ιδιαζόντως επιβαρυντικές περιστάσεις (π.χ. μεγάλη διάρκεια
εκτέλεσης του εγκλήματος).
Διευκρινίζεται ότι στο βασικό έγκλημα της υπηρεσιακής απιστίας
ελάχιστη σημασία έχει η θεμελίωση των επικαλυπτόμενων (από άλλους
Νόμους) επιβαρυντικών κακουργηματικών περιστάσεων. Περιγράφονται τα
ιδιαίτερα τεχνάσματα (μεθόδους) που χρησιμοποιεί ο δράστης προκειμένου
είτε να διευκολυνθεί κατά την τέλεση της αξιόποινης πράξης είτε να τη
συγκαλύψει, και που τείνουν στην εξαπάτηση της αρχής».
Από όλο το αποδεικτικό υλικό που συγκεντρώθηκε, από τις εκθέσεις του
μικτού κλιμακίου ελέγχου (ΣΟΕΕ) σε συνδυασμό με τις ένορκες καταθέσεις
των μαρτύρων, τις ανωμοτί εξηγήσεις των υπόπτων και τα λοιπά έγγραφα της
δικογραφίας προέκυψε ότι στον εποπτευόμενο από τον υπουργό Υγείας φορέα
και επιχορηγούμενο κυρίως από τον κρατικό προϋπολογισμό κατά την
επίμαχη περίοδο 2013-2015 στις κύριες θέσεις ευθύνης υπηρετούσαν οι επτά
κατηγορούμενοι.
Συσκότιζαν τον έλεγχο
Οι εισαγγελείς διαφθοράς σημειώνουν χαρακτηριστικά:
«Προέκυψαν σοβαρές ενδείξεις ότι στην υπό έρευνα υπόθεση η υπάρχουσα
αταξία και ο γενικότερος ελλειμματικός, διαβλητός και επισφαλής τρόπος
που τηρούνταν τα έγγραφα του ΚΕΕΛΠΝΟ και λαμβάνονταν οι αποφάσεις του
Δ.Σ. χρησιμοποιήθηκε - αξιοποιήθηκε από τους υπόπτους στα πλαίσια ενός
από κοινού μεθοδευμένου σχεδίου που στόχο είχε την εξυπηρέτηση ιδιοτελών
συμφερόντων σε βάρος της δημόσιας περιουσίας με τη διαβίβαση στο μεικτό
κλιμάκιο και στους εισαγγελείς διαφθοράς σωρείας νοθευμένων και ψευδών
κατά περιεχόμενο εγγράφων και πρακτικών Δ.Σ. παλαιοτέρων ετών με
διαφορετικό περιεχόμενο από αυτό που πράγματι είχαν. Προφανής στόχος, να
προσδοθεί νομιμοφάνεια στη διαδικασία πρόσληψης των 22 ατόμων
προκειμένου να επιτευχθεί το εγκληματικό τους σχέδιο.
Διαπιστώνονται συμπεριφορές και ενέργειες που δεν συνάδουν με τη
συμπεριφορά που οφείλουν κατά τον νόμο να επιδεικνύουν υπάλληλοι νομικού
προσώπου, το οποίο διαχειρίζεται και αξιοποιεί χρήματα του ελληνικού
δημοσίου για το ελληνικό συμφέρον, αλλά μία μεθοδευμένη εγκληματική
συμπεριφορά ατόμων που εμπίπτουν στην έννοια της συμμορίας».
Η μισθοδοσία
Οι 22 «εξωτερικοί συνεργάτες» εντάχθηκαν, σύμφωνα με τους εισαγγελείς, μη νόμιμα στη μισθοδοσία του ΚΕΕΛΠΝΟ (2013-2014).
«Για κανέναν από τους 22 δεν τηρήθηκε η διαδικασία πρόσληψης
προσωπικού σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας αλλά και οι
σχετικοί Νόμοι. Οι προκηρύξεις τιτλοφορούμενες ως ‘‘πρόσκληση εκδήλωσης
ενδιαφέροντος’’, δεν αναρτήθηκαν ποτέ στον ιστότοπο του ΚΕΕΛΠΝΟ, όπως
αβάσιμα ισχυρίζονται οι προϊστάμενες διοικητικού συντονισμού και
οικονομικής διαχείρισης. Από την επεξεργασία των στοιχείων του γραφείου
μισθοδοσίας και τις κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών προέκυψε ότι η
συνολική αποζημίωση των 22 ‘‘εξωτερικών συνεργατών’’ μαζί με τις χωρίς
έλεγχο υπερωρίες ανήλθε στο ποσό των 252.000 ευρώ. Κανένας από τους
υπόπτους δεν ήταν σε θέση να δώσει επί της ουσίας μία σαφή και πειστική
απάντηση για το είδος της σχέσης εργασίας ή απασχόλησης των ανωτέρω
ατόμων οι οποίοι ονομάζονταν αορίστως και χωρίς κανένα νομικό έρεισμα ως
εξωτερικοί συνεργάτες, αλλά ταυτόχρονα αναγράφονταν στις μισθοδοτικές
καταστάσεις ως υπάλληλοι του ΚΕΕΛΠΝΟ».
Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση: «Προέκυψε ότι
τις ανωτέρω παράνομες προσκλήσεις σχεδίασαν, οργάνωσαν και μεθόδευσαν
από κοινού και μάλιστα μεταχειριζόμενοι ιδιαίτερα τεχνάσματα προκειμένου
να διευκολυνθούν κατά την τέλεση της αξιόποινης πράξης της
κακουργηματικής απιστίας οι: Α.Θ., Θ.Π., Α.Π. και Τ.Κ., οι οποίοι με τη
συνδρομή των λοιπών υπόπτων Σ.Π., Ε.Τ., Δ.Κ. εξέδωσαν και υπέγραψαν
κατόπιν κοινού σχεδίου σωρεία εγγράφων με ψευδές περιεχόμενο με προφανή
σκοπό να δημιουργήσουν νομιμοποιητική βάση πληρωμής των 22 και να
δίδεται η εντύπωση ότι οι τελευταίοι εργάστηκαν για τους σκοπούς του
ΚΕΕΛΠΝΟ».
Τα συμπεράσματα των εισαγγελέων
◼
Αξιολογώντας όλα τα πραγματικά περιστατικά προέκυψε ότι όλοι οι ύποπτοι
αποφάσισαν, σχεδίασαν και μεθόδευσαν από κοινού την πρόσληψη 22 ατόμων
στο ΚΕΕΛΠΝΟ τις υπηρεσίες των οποίων δεν είχε ανάγκη, με καταβολή
αμοιβής σε αυτά τα άτομα χρημάτων του ελληνικού Δημοσίου.
◼
Για την επίτευξη του σκοπού αυτού ήταν αναγκαία η εμφάνιση δημοσίων
εγγράφων από τα οποία να αποδεικνύεται η νομιμότητα των προσλήψεων και
των αμοιβών δεδομένου ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ αποτελούσε και αποτελεί ένα ΝΠΙΔ
εποπτευόμενο από τον υπουργό Υγείας. Επρεπε να τηρηθούν οι προβλεπόμενες
αυστηρές διαδικασίες (που περιγράφονται στο νομικό σκεπτικό) και οι
οποίες υπόκεινται στον έλεγχο του ΣΕΥΥΠ.
Για τον λόγο αυτό -σημειώνουν οι εισαγγελείς- μεταχειρίστηκαν
ιδιαίτερα τεχνάσματα, δηλαδή κρυφές ενέργειες και μεθόδους μη εμφανώς
διακριτές από τα λοιπά μέλη του Δ.Σ., αλλά και μη εμφανώς διακριτές από
τους ελεγκτές επιθεωρητές, δυσχεραίνοντας και παρεμποδίζοντας το έργο
τους.
◼
Οι ύποπτοι γνώριζαν πολύ καλά ότι δεν ακολουθήθηκε καμία νόμιμη
διαδικασία πρόσληψης, ότι δεν υπήρχαν χρήματα χορηγιών για τη δαπάνη της
μισθοδοσίας των 22 καθώς και ότι οι περισσότεροι διατέθηκαν ως
υπεράριθμοι στο γραφείο του υπουργού Υγείας (σ.σ. Αδωνη Γεωργιάδη).
◼
Με μεθόδευση τους ενέταξαν ως ΙΔΑΧ (Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου)
και ΙΔΟΧ (Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου) ανάμεσα σε εκατοντάδες
μισθοδοτούμενους από το ΚΕΕΛΠΝΟ ώστε να μην είναι εύκολα αντιληπτοί σε
οποιονδήποτε έλεγχο αλλά ταυτόχρονα να μπορούν να αμείβονται, ενώ δεν
τους δήλωσαν στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού / Μητρώο Μισθοδοτούμενων
Ελληνικού Δημοσίου στο οποίο δηλώνεται κάθε μορφής εργασιακή σχέση με το
ΚΕΕΛΠΝΟ.
◼
Ταυτόχρονα υπεξήγαγαν έγγραφα και βεβαίωναν σε πληθώρα δημοσίων
εγγράφων ψευδή περιστατικά για όλη τη διαδικασία πρόσληψης και
μισθοδοσίας των 22.
◼
Οι προαναφερόμενοι κατά περίπτωση τέλεσαν την πράξη κακουργηματικής
απιστίας στην υπηρεσία από κοινού και κατ’ εξακολούθηση μετερχόμενοι
ιδιαίτερα τεχνάσματα, την πράξη της κακουργηματικής ψευδούς βεβαίωσης
από κοινού και κατ’ εξακολούθηση κατά του δημοσίου, νόθευση εγγράφου
κατ’ εξακολούθηση και σύσταση συμμορίας.
(ΠΗΓΗ: http://www.efsyn.gr/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου