Με μισθούς πείνας, απολύσεις και διαρκή τρομοκρατία - ακόμη και για το πόσες φορές ή πόση ώρα «ξοδεύουν» στην... τουαλέτα - οι εργαζόμενοι στα τηλεφωνικά κέντρα που έχουν αναλάβει τις υπηρεσίες ραντεβού του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) δουλεύουν στην κυριολεξία ως σκλάβοι για ένα κομμάτι ψωμί, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν στον «Ρ».
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μια απ' τις εταιρείες έχει ξεκινήσει πογκρόμ απολύσεων με περισσότερες από 50 απολύσεις μέσα σε είκοσι μόνο μέρες (από τις 6 Αυγούστου που ανέλαβαν οι τέσσερις εταιρείες την υπηρεσία των τηλεφωνικών ραντεβού). Ταυτόχρονα, όλες οι προσλήψεις γίνονται με βάση τη νέα ΕΓΣΣΕ, που υπέγραψε η ΓΣΕΕ, των 586 ευρώ μεικτά, ενώ μεγάλο μέρος των εργαζομένων είναι νέοι κάτω των 25 ετών με τα 511 μεικτά (430 ευρώ καθαρά). Οι συμβάσεις των περισσοτέρων είναι με 4ωρα ή 6ωρα, δηλαδή, ακόμη και αυτά τα 430 γίνονται 215 ευρώ το μήνα!
Σε μια απ' τις εταιρείες, που έχει υπεργολαβικά αναλάβει την υπηρεσία τηλεφωνικών ραντεβού, υπάρχουν εργαζόμενοι που δουλεύουν μόνο... μία μέρα τη βδομάδα (σ.σ. σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αυτοί δε θεωρούνται άνεργοι!) και αν είναι νέοι κάτω των 25 ετών, τότε ο μισθός τους είναι... 76,68 ευρώ το μήνα καθαρά (19,17 το μεροκάματο). Οπως καταγγέλλει το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής Αττικής (ΣΕΤΗΠ), ο όμιλος του ΟΤΕ έχει δώσει το έργο σε θυγατρική του εταιρεία, την E-VALUE, η οποία ωστόσο επινοικιάζει προσωπικό από άλλες εταιρείες που αποτελούν δουλεμπορικά γραφεία.
Χρονομετρούν το χρόνο για την τουαλέτα
Η τρομοκρατία στους χώρους δουλειάς είναι διαρκής. Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, ακόμα και ο χρόνος για την τουαλέτα χρονομετράται. Και αν ο εργαζόμενος κατ' επανάληψη πηγαίνει στην τουαλέτα, ή δεν πιάσει τους χρόνους κλήσης που έχει θέσει ως στόχο η εταιρεία, τότε παίρνει «χαρτί συμμόρφωσης» - όπως το λένε - από την εργοδοσία. Οι εργοδότες επιβάλλουν τέτοιες συνθήκες εργασίας για να στηρίξουν την «ανταγωνιστικότητα» των εταιρειών τους.
Ωστόσο, οι εργασιακές συνθήκες στα τηλεφωνικά κέντρα αποτελούν μόνο τη μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη είναι ότι οι ασφαλισμένοι είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν μόνο για να κλείσουν ένα ραντεβού με το γιατρό!
Οι τρεις από τις τέσσερις εταιρείες που έχουν αναλάβει την υπηρεσία τηλεφωνικών ραντεβού του ΕΟΠΥΥ χρεώνουν την κλήση από κινητό ανά λεπτό (1,18 ευρώ / λεπτό). Δηλαδή, αν κάποιος ασφαλισμένος καλέσει από κινητό μπορεί να του χρεωθούν μέχρι και 10 ευρώ για να κλείσει ένα ραντεβού στο γιατρό, αν υπολογίσει κανείς ότι σε μερικές περιπτώσεις ο χρόνος κλήσης φτάνει μέχρι και τα 7 ή 8 λεπτά! Δηλαδή, οι επιχειρηματίες από τη μία ξεζουμίζουν τους εργαζόμενους και από την άλλη «γδέρνουν» τους ασφαλισμένους...
Κάλεσμα αγώνα από το ΣΕΤΗΠ
Για το θέμα πραγματοποίησε παρέμβαση και το ΣΕΤΗΠ, που με ανακοίνωσή του τονίζει ανάμεσα στα άλλα:
«Μπροστά στο κέρδος οι εργοδότες του κλάδου αλλά και συνολικότερα δεν υπολογίζουν ούτε τις βασικές μας ανάγκες, ούτε την ίδια μας τη ζωή, αφού γι' αυτούς είμαστε μόνο νούμερα και στατιστικά. Σήμερα, που έχουν εξαπολύσει τεράστια επίθεση στα δικαιώματά μας, είναι ανάγκη να κάνουμε το βήμα. Να οργανωθούμε στο σωματείο μας. Να έρθουμε σε επαφή οι συνάδελφοι, να οργανώσουμε τη δράση μας. Εχουμε παραδείγματα στον κλάδο μας. Οι εργαζόμενοι στη "Phonemarketing", με φάρο τον ηρωικό αγώνα των χαλυβουργών, πάλεψαν και αγωνίστηκαν και κέρδισαν το δικαίωμά τους στην εργασία. Ακύρωσαν στην πράξη την απόφαση του εργοδότη να τους επιβάλει εκ περιτροπής εργασία, ένα 8ωρο τη βδομάδα. Μπήκαν μέσα νικητές. Μας έδειξαν ότι όταν συλλογικά οι εργαζόμενοι αγωνιζόμαστε μπορούμε να κερδίσουμε.
Αυτό είναι που φοβάται ο κάθε εργοδότης. Γι' αυτό μας θέλουν μόνους, μακριά από τα σωματεία, απομονωμένους από το συλλογικό αγώνα. Σήμερα είναι ρεαλιστική η πρόταση του ΣΕΤΗΠ για έναν ενιαίο φορέα τηλεπικοινωνιών, που θα έχει ως στόχο όχι τον ανταγωνισμό και τα κέρδη, αλλά την ικανοποίηση των αναγκών του ελληνικού λαού συνολικότερα».
(ΠΗΓΗ: http://www1.rizospastis.gr/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου