Άλλη μία πρωτιά για την Ελλάδα βρίσκεται επί θύραις: Θα είναι η πρώτη χώρα της Ευρωζώνης στην οποία θα εγκαθιδρυθούν Ειδικές Οικονομικές Ζώνες. Δηλαδή επιχειρηματικά πεδία (ή και περιοχές ολόκληρες) που θα λειτουργούν με ξεχωριστό φορολογικό - ασφαλιστικό - εργασιακό καθεστώς.
Κι ενώ η αρχική ιδέα ήταν να επιλεγούν για το λανσάρισμα βορειοελλαδίτικες ακριτικές περιοχές (π.χ., Ανατολή Θράκη), όλα δείχνουν ότι το νήμα θα σπάσει η Αττική. Κι αυτό, διότι βρίσκεται στα σκαριά η εγκαθίδρυση ΕΟΖ σε ολόκληρο το ναυπηγοεπισκευαστικό τόξο Ελευσίνα - Σκαραμαγκάς - Πέραμα -Χαλκίδα - Σύρος, χωρίς να αποκλείεται μέρος του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η σχετική συζήτηση ξεκίνησε στο υπουργείο Ναυτιλίας σχεδόν αμέσως μετά την ορκωμοσία της κυβέρνησης, με τον υπουργό Κώστα Μουσουρούλη να αναζητά τρόπους σωτηρίας -και όχι απλώς ανάπτυξης- των τριών ναυπηγείων της Αττικής. Το σχέδιο μπήκε στο χαρτί, αλλά τον ρόλο της δημοσιοποίησής του ανέλαβε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης: Κατέθεσε εγγράφως σε όλους τους συναρμόδιους υπουργούς κείμενο 12 προτάσεων για την αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στη χώρα. Το «ψητό» ήταν στη 12η:
«Οι ελληνικοί ναυτιλιακοί χώροι λιμενίσκου, εφοδιασμού, δεξαμενισμού και εκτέλεσης ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών να χαρακτηριστούν "Ειδικές Ναυτιλιακές Οικονομικές Ζώνες" με όλα τα προνόμια των ΕΟΖ και να τους δοθούν με διαδικασία fast track οι απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις λειτουργίας από Ελλάδα και Ε.Ε.».
Συνδικαλιστικά κεκτημένα τέλος
Η σκυτάλη τώρα περνά στα χέρια του Νίκου Αναστασόπουλου, ο οποίος ορίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα ειδικός συντονιστής για τα ναυπηγεία. Στην ουσία, θα αναλάβει όλες τις fast track ενέργειες για να προχωρήσει η ΕΟΖ πριν βγει η χρονιά: να συντονίσει, δηλαδή, τα συναρμόδια υπουργεία (κυρίως τα Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εργασίας, Ναυτιλίας) και να εξασφαλίσει την ευρωπαϊκή έγκριση. Αυτό το τελευταίο έχει τη σημασία του, καθώς τυπικά απαγορεύονται ΕΟΖ στις χώρες της Ευρωζώνης, ωστόσο υπάρχει «παραθυράκι» που αφορά έκτακτες δράσεις όταν το απαιτεί η οικονομική κατάσταση της ενδιαφερόμενης χώρας...
Κατά τις πληροφορίες του «Κ», η ναυπηγοεπισκευαστική ΕΟΖ θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Φορολογικές απαλλαγές (ΦΠΑ), άρση δασμών (π.χ., απευθείας μεταφορά προϊόντων στα πλοία χωρίς εκτελωνισμό) και ελαστικοποίηση όρων εργασίας.
Σκληρή γραμμή στα εργασιακά-μισθολογικά κεκτημένα: «Πρέπει να περιοριστούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα», αναφέρει εμπλεκόμενος με το θέμα, εξηγώντας: «Μικρότερα μεροκάματα, επανεξέταση του ωραρίου εργασίας (σ.σ.: είναι 6ωρο σήμερα) και των επιδομάτων».
Η αρχή, λοιπόν, έγινε - τουλάχιστον σε επικοινωνιακό επίπεδο. Η συνέχεια θα δοθεί στις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς προγραμματίζεται συνάντηση ανάμεσα στους κυρίους Μουσουρούλη, Αναστασόπουλο και Κορκίδη με φορείς της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, για να ξεκινήσει το σχετικό project...
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 18ης Αυγούστου
(ΠΗΓΗ: http://kourdistoportocali.com/)
Κι ενώ η αρχική ιδέα ήταν να επιλεγούν για το λανσάρισμα βορειοελλαδίτικες ακριτικές περιοχές (π.χ., Ανατολή Θράκη), όλα δείχνουν ότι το νήμα θα σπάσει η Αττική. Κι αυτό, διότι βρίσκεται στα σκαριά η εγκαθίδρυση ΕΟΖ σε ολόκληρο το ναυπηγοεπισκευαστικό τόξο Ελευσίνα - Σκαραμαγκάς - Πέραμα -Χαλκίδα - Σύρος, χωρίς να αποκλείεται μέρος του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η σχετική συζήτηση ξεκίνησε στο υπουργείο Ναυτιλίας σχεδόν αμέσως μετά την ορκωμοσία της κυβέρνησης, με τον υπουργό Κώστα Μουσουρούλη να αναζητά τρόπους σωτηρίας -και όχι απλώς ανάπτυξης- των τριών ναυπηγείων της Αττικής. Το σχέδιο μπήκε στο χαρτί, αλλά τον ρόλο της δημοσιοποίησής του ανέλαβε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης: Κατέθεσε εγγράφως σε όλους τους συναρμόδιους υπουργούς κείμενο 12 προτάσεων για την αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στη χώρα. Το «ψητό» ήταν στη 12η:
«Οι ελληνικοί ναυτιλιακοί χώροι λιμενίσκου, εφοδιασμού, δεξαμενισμού και εκτέλεσης ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών να χαρακτηριστούν "Ειδικές Ναυτιλιακές Οικονομικές Ζώνες" με όλα τα προνόμια των ΕΟΖ και να τους δοθούν με διαδικασία fast track οι απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις λειτουργίας από Ελλάδα και Ε.Ε.».
Συνδικαλιστικά κεκτημένα τέλος
Η σκυτάλη τώρα περνά στα χέρια του Νίκου Αναστασόπουλου, ο οποίος ορίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα ειδικός συντονιστής για τα ναυπηγεία. Στην ουσία, θα αναλάβει όλες τις fast track ενέργειες για να προχωρήσει η ΕΟΖ πριν βγει η χρονιά: να συντονίσει, δηλαδή, τα συναρμόδια υπουργεία (κυρίως τα Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εργασίας, Ναυτιλίας) και να εξασφαλίσει την ευρωπαϊκή έγκριση. Αυτό το τελευταίο έχει τη σημασία του, καθώς τυπικά απαγορεύονται ΕΟΖ στις χώρες της Ευρωζώνης, ωστόσο υπάρχει «παραθυράκι» που αφορά έκτακτες δράσεις όταν το απαιτεί η οικονομική κατάσταση της ενδιαφερόμενης χώρας...
Κατά τις πληροφορίες του «Κ», η ναυπηγοεπισκευαστική ΕΟΖ θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Φορολογικές απαλλαγές (ΦΠΑ), άρση δασμών (π.χ., απευθείας μεταφορά προϊόντων στα πλοία χωρίς εκτελωνισμό) και ελαστικοποίηση όρων εργασίας.
Σκληρή γραμμή στα εργασιακά-μισθολογικά κεκτημένα: «Πρέπει να περιοριστούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα», αναφέρει εμπλεκόμενος με το θέμα, εξηγώντας: «Μικρότερα μεροκάματα, επανεξέταση του ωραρίου εργασίας (σ.σ.: είναι 6ωρο σήμερα) και των επιδομάτων».
Η αρχή, λοιπόν, έγινε - τουλάχιστον σε επικοινωνιακό επίπεδο. Η συνέχεια θα δοθεί στις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς προγραμματίζεται συνάντηση ανάμεσα στους κυρίους Μουσουρούλη, Αναστασόπουλο και Κορκίδη με φορείς της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, για να ξεκινήσει το σχετικό project...
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 18ης Αυγούστου
(ΠΗΓΗ: http://kourdistoportocali.com/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου