Ακόμα κι αν ο χώρος της Επικοινωνίας αποτελεί έναν από τους κυρίαρχους οικονομικούς τομείς πλήρους διάλυσης κατά τη μνημονιακή, πτωχευτική εποχή της αναπότρεπτα ξοφλημένης Ελλάδας, ακόμα κι αν ο τομέας των ΜΜΕ έχει μπει εδώ και δύο χρόνια σε μία καταστροφική πορεία ολοκληρωτικής αποδόμησης με λουκέτα, χρεοκοπίες, σφαγές απολύσεων και ακύρωσης μέχρι πρότινος δεδομένων εργασιακών δικαιωμάτων - συνθηκών, είναι εξόχως εντυπωσιακό ότι οι νέοι που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από τα παραπάνω δεδομένα ούτως ώστε να απορρίψουν τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα. Αντιθέτως, όπως αποδεικνύεται από τη σημερινή ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, οι πανεπιστημιακές σχολές Επικοινωνίας και ΜΜΕ γνωρίζουν συνολικά νέα άνοδο, ενισχύοντας την προ πολλού εξασφαλισμένη πρωτοκαθεδρία τους στη λίστα των επιστημονικών πεδίων. Συγκεκριμένα, βλέποντας τις φετινές βάσεις των σχετικών τμημάτων, παρατηρούμε τα εξής:
Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών: 18.414 μόρια (+176 από πέρυσι)
Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ ΑΠΘ: 18.102 μόρια (+335 από πέρυσι)
Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτσιμού Παντείου: 17.182 μόρια (-67 από πέρυσι)
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η διάλυση του χώρου της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ στο εργασιακό κομμάτι όχι μόνο έχει μετατρέψει την αναζήτηση εργασίας και τις συνθήκες για τους πιο "τυχερούς" σε εφιάλτη, αλλά κυρίως έχει δημιουργήσει στρατιές ανέργων δημοσιογράφων, τεχνικών, ερευνητών και διοικητικών υπαλλήλων από τους μέχρι πρότινος επαγγελματίες της Επικοινωνίας. Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη όταν αναλογιστούμε πόσες ιδιωτικές σχολές δημοσιογραφίας έχουν ξεφυτρώσει κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι οποίες δυστυχώς ανεξαιρέτως δημιουργούν εργαζομένους "μίας χρήσης", φτηνό υπαλληλικό δυναμικό χωρίς πραγματική επαγγελματική γνώση, μόρφωση και έρμαια συγκεκριμένων ιδεολογικών (βλ. κονδύλια μυστικών υπηρεσιών για αφομοίωση των αμερικανικών συμφερόντων) και ιδιοκτησιακών (βλ. σχολές που ανήκουν σε ευρύτερους όμιλους, συνήθως απατεώνων, διαπλεκόμενων εκδοτών) σκοπιμοτήτων. ΚΑΙ ΟΜΩΣ, σημαντική μερίδα των νέων εξακολουθεί να δείχνει την προτίμησή της στις εν λόγω πανεπιστημιακές σχολές, αναγνωρίζοντας αφενός την αξία του συγκεκριμένου επιστημονικού τομέα και αφετέρου την άρτια εκπαιδευτική και ερευνητική δουλειά που κατά κανόνα διεξάγεται στα πλαίσια των συγκεκριμένων προγραμμάτων σπουδών.
Ειδικά σε ό,τι αφορά το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, που από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα παραμένει ανελλιπώς στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων φοιτητών ευρισκόμενο στις πρώτες θέσεις του Τομέα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών (στηνη πάλαι ποτέ 3η δέσμη) μαζί με τις Νομικές Σχολές, κατ'επέκταση και στις πρώτες θέσεις του συνόλου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το εύρος της επιστημονικής ενασχόλησης σε εκπαιδευτικό επίπεδο και η γκάμα της προσφερόμενης γνώσης που καλύπτει διεξοδικά τομείς όπως εκείνων της Διαφήμισης, του Μάρκετινγκ, των Δημοσίων Σχέσεων, της Πολιτικής Επικοινωνίας των ΜΜΕ, της Δημοσιογραφίας και της Πολιτιστικής Διαχείρισης (με την αρωγή του δυναμικότερου καθηγητικού επιτελείου που ξεκινάει από τους καθηγητές-πρωτεργάτες του χώρου στην Ελλάδα όπως ο Σ. Παπαθανασόπουλος, ο Γ.Πλειός και ο Ν.Δεμερτζής και φτάνει μέχρι τους πενιχρά αμοιβόμενους βοηθούς καθηγητών, υποψήφιους διδάκτορες και μεταπτυχιακούς φοιτητές), η αξία του πτυχίου που αποκτούν όσοι φτάνουν στο πέρας των σπουδών τους είναι πραγματικά ανεκτίμητη τόσο σε ακαδημαϊκό, όσο και σε εργασιακό επίπεδο παρά τις αναμφισβήτητες τρέχουσες δυσκολίες στην κατεστραμμένη αγορά εργασίας της μαύρης, μνημονιακής εποχής.
Μπάμπης ο Ανυπέρβλητος
PhD in Communication and Media Studies
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου