(ρεπορτάζ: Χριστούλιας Δημήτρης)
Πικρή είναι η γεύση που αφήνουν οι φετινές θερινές εκπτώσεις στους καταστηματάρχες, οι οποίοι δεν κατάφεραν τελικά να αναθερμάνουν τα ταμεία τους, μετά από μια μακρά περίοδο υποτονικής αγοραστικής κίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες του Real.gr, στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη οι πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο μειώθηκαν κατά 35% κατά μέσον όρο ενώ στις πόλεις της Περιφέρειας, ο τζίρος των επιχειρήσεων σημείωσε απώλειες που φτάνουν ακόμη και το 25%.
«Η αγοραστική κίνηση ήταν εμφανώς μειωμένη σε σχέση με πέρυσι, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία. Ακόμη και αυτοί που έχουν αποταμιεύσει ένα χρηματικό ποσό, διστάζουν να το ξοδέψουν, καθώς δεν γνωρίζουν εάν θα κληθούν στο μέλλον να πληρώσουν κάποιο νέο χαράτσι στην εφορία», επισημαίνει κορυφαίος εκπρόσωπος του εμπορικού κόσμου.
Ο ίδιος μάλιστα, υποστηρίζει ότι «ο Σεπτέμβρης αναμένεται να είναι πολύ δύσκολος για την εγχώρια αγορά, προβλέποντας ότι χιλιάδες ακόμη επιχειρήσεις αναμένεται να σταματήσουν τη λειτουργία τους, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη και τις πάγιες υποχρεώσεις τους, όπως είναι τα ενοίκια, τους μισθούς των εργαζομένων τους και τους λογαριασμούς Κοινής Ωφέλειας». Έτσι, εκτιμά, ότι αμέσως μετά τις εκπτώσεις ένα νέο κύμα λουκέτων θα ξεσπάσει στην αγορά, οδηγώντας ακόμη περισσότερους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα στην ανεργία.
Παγιώνονται οι προσφορές
Την ίδια στιγμή, όσοι έμποροι έχουν την δυνατότητα να δώσουν την ύστατη μάχη της επιχειρηματικής επιβίωσης, παγιώνουν τις προσφορές στο σύνολο σχεδόν των προϊόντων που διαθέτουν προς πώληση. Οι περισσότεροι καταστηματάρχες, προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να ξεστοκάρουν τα υψηλά αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους, προκειμένου να αποκτήσουν έστω και μια προσωρινή ρευστότητα που θα τους δώσει τη δυνατότητα να καλύψουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις.
Έτσι, δεν λείπουν εκείνες οι περιπτώσεις όπου σε ρούχα, υποδήματα και είδη οικιακού εξοπλισμού πραγματοποιούνται προσφορές που φτάνουν ή και ξεπερνούν το 50%, δίνοντας την δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
«Η αγοραστική κίνηση ήταν εμφανώς μειωμένη σε σχέση με πέρυσι, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία. Ακόμη και αυτοί που έχουν αποταμιεύσει ένα χρηματικό ποσό, διστάζουν να το ξοδέψουν, καθώς δεν γνωρίζουν εάν θα κληθούν στο μέλλον να πληρώσουν κάποιο νέο χαράτσι στην εφορία», επισημαίνει κορυφαίος εκπρόσωπος του εμπορικού κόσμου.
Ο ίδιος μάλιστα, υποστηρίζει ότι «ο Σεπτέμβρης αναμένεται να είναι πολύ δύσκολος για την εγχώρια αγορά, προβλέποντας ότι χιλιάδες ακόμη επιχειρήσεις αναμένεται να σταματήσουν τη λειτουργία τους, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη και τις πάγιες υποχρεώσεις τους, όπως είναι τα ενοίκια, τους μισθούς των εργαζομένων τους και τους λογαριασμούς Κοινής Ωφέλειας». Έτσι, εκτιμά, ότι αμέσως μετά τις εκπτώσεις ένα νέο κύμα λουκέτων θα ξεσπάσει στην αγορά, οδηγώντας ακόμη περισσότερους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα στην ανεργία.
Παγιώνονται οι προσφορές
Την ίδια στιγμή, όσοι έμποροι έχουν την δυνατότητα να δώσουν την ύστατη μάχη της επιχειρηματικής επιβίωσης, παγιώνουν τις προσφορές στο σύνολο σχεδόν των προϊόντων που διαθέτουν προς πώληση. Οι περισσότεροι καταστηματάρχες, προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να ξεστοκάρουν τα υψηλά αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους, προκειμένου να αποκτήσουν έστω και μια προσωρινή ρευστότητα που θα τους δώσει τη δυνατότητα να καλύψουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις.
Έτσι, δεν λείπουν εκείνες οι περιπτώσεις όπου σε ρούχα, υποδήματα και είδη οικιακού εξοπλισμού πραγματοποιούνται προσφορές που φτάνουν ή και ξεπερνούν το 50%, δίνοντας την δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
(ΠΗΓΗ: http://www.real.gr/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου