Συνεχίζει να καταγράφει αρνητικό ρεκόρ η συνολική διαφημιστική δαπάνη και τον Μάιο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Media Services.
Μάλιστα, η πτώση «πάτησε γκάζι» τον συγκεκριμένο μήνα, ο οποίος έφερε εκλογές και αβεβαιότητα, γεγονός που έκανε ακόμα χειρότερο το κλίμα στην ευρύτερη αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον Μάιο η συνολική πτώση της διαφημιστικής δαπάνης έφτασε το -35,37% σε σχέση με τον Μάιο του 2011, όταν η πτώση Απριλίου του 2012 ήταν -29,90% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2011. Η μελέτη των στοιχείων δείχνει ότι μόνο η τηλεόραση συγκράτησε την πτώση της, η οποία έφτασε το -22,02% από τον Μάιο του 2011, όταν η αντίστοιχη πτώση της τον Απρίλιο ήταν -30,18% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2011. Μεγάλη ήταν η πτώση όλων των άλλων κύριων μέσων: Περιοδικά -43,65%, εφημερίδες -41,86%, ραδιόφωνο -42,75%.
Στο σύνολο 5μηνου τώρα, το διάστημα Ιανουάριος-Μάιος του 2012 η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης σε όλα τα μέσα ήταν -29,04% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Το 4μηνο Ιανουαρίου – Απριλίου 2012 η πτώση αυτή ήταν μικρότερη, -27,02% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Η συνολική τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη το πρώτο 5μηνο του 2012 έφτασε στα 479.159.363 ευρώ έναντι 675.290.137 ευρώ το πρώτο 5μηνο του 2011. Και πάλι τη μικρότερη πτώση είχε η τηλεόραση (-17,87%), ενώ μεγάλες ήταν οι απώλειες των περιοδικών (-37,95%), των εφημερίδων (-31,23%) και του ραδιοφώνου (-31,02%). Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί και πάλι ότι τα στοιχεία της Media Services αφορούν στην τεκμαρτή δαπάνη και μόνο. Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική πτώση της διαφημιστικής δαπάνης είναι πολύ μεγαλύτερη.
Διαφημιστική δαπάνη ανα μέσο – Μάιος 2012 | |||||
Μέσο | Μάιος 2011 | Ποσοστά (%) | Μάιος 2012 | Ποσοστά (%) | Μεταβολή (%) |
Tηλεόραση | 59.295.660 | 36,24 | 46.239.177 | 43,72 | -22,02 |
Περιοδικά | 59.533.257 | 36,38 | 33.544.876 | 31,72 | -43,65 |
Εφημερίδες | 36.746.877 | 22,46 | 21.363.169 | 20,20 | -41,86 |
Ραδιόφωνο | 8.049.792 | 4,92 | 4.608.679 | 4,36 | -42,75 (-21,87) |
Σύνολο | 163.625.585 | 100,00 | 105.755.901 | 100,00 | -35,37 |
Διαφημιστική δαπάνη ανα μέσο – Ιανουάριος – Μάιος 2012 | |||||
Μέσο | Ιανουάριος- Μάιος 2011 | Ποσοστά (%) | Ιανουάριος- Μάιος 2012 | Ποσοστά (%) | Μεταβολή (%) |
Tηλεόραση | 235.972.893 | 34,94 | 193.803.978 | 40,45 | -17,87 |
Περιοδικά | 250.807.715 | 37,14 | 155.635.380 | 32,48 | -37,95 |
Εφημερίδες | 151.470.561 | 22,43 | 104.168.850 | 21,74 | -31,23 |
Ραδιόφωνο | 37.038.968 | 5,48 | 25.551.155 | 5,33 | -31,02 (-3,77) |
Σύνολο | 675.290.137 | 100,00 | 479.159.363 | 100,00 | -29,04 |
Πηγή: Media Services, Ποσά σε ευρώ
Στις μετρήσεις Μαϊου 2012 δεν συμπεριλαμβάνεται ο ραδιοφωνικός σταθμός Λάμψη, που μετρήθηκε το 2011. Η σύγκριση ίδιων σταθμών δείχνει μείωση δαπάνης ραδιοφώνου για τον Μάιο 2012 κατά 21,87% σε σχέση με τον Μάιο του 2011, ενώ το 5μηνο Ιανουάριος-Μάιος 2012 μείωση κατά 3,77% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
(ΠΗΓΗ: http://www.marketingweek.gr/)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου